וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב נשלם מע"מ על דלק גם באילת?

צבי זרחיה

14.9.2010 / 8:25

האוצר ישלב בהצעת חוק ההסדרים הטלת מע"מ על הדלק באילת, כדי להגדיל את ההכנסות ממסים. שטייניץ כינס ישיבה מיוחדת בהשתתפות אודי ניסן לגיוס תמיכה בהצעת התקציב

משרד האוצר שוקל להטיל מע"מ על רכישת דלק באילת. הצעה ברוח זו תשולב בהצעת חוק ההסדרים שתונח בעוד כחודש על שולחן הכנסת, יחד עם הצעת תקציב המדינה ל-2011-2012. במשרד האוצר מקווים להביא כך להגדלת הכנסות המדינה ממסים בכמה מאות מיליוני שקלים בשנה. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, הודיע על התנגדותו להצעה והוא פועל לשכנע חברי כנסת להתנהג לה.

שר האוצר, יובל שטייניץ, כינס אתמול בלשכתו ישיבה מיוחדת בהשתתפות הממונה על התקציבים באוצר, ד"ר אודי ניסן, וח"כים מהליכוד כדי לגייס את תמיכתם בהצעת תקציב המדינה ובחוק ההסדרים. בין המשתתפים היו יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין, יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים ח"כ ציון פיניאן, והח"כים דני דנון, וציפי חוטבלי. בתום הפגישה אמר פיניאן כי בכוונתו לפעול לגייס רוב בוועדת הכספים בעד הצעת האוצר להטלת מע"מ על הדלק באילת. בישיבה עלתה הערכה שלפיה ח"כים ממפלגות הימין עלולים להקשיח את עמדתם בהצבעות על התקציב וחוק ההסדרים בשל התנגדותם למשא ומתן המדיני המתוכנן עם הפלסטינים. עוד נדונו בפגישה תביעותיהם של ח"כים לפצל מחוק ההסדרים את ההצעה להפעיל את תוכנית ויסקונסין ואת ההצעה להקים מסלקה פנסיונית.

פיניאן וח"כים נוספים מהליכוד הביעו התנגדות לפגיעה ביו"ר ועדת העבודה, ח"כ חיים כץ, נוכח הצעת האוצר להעביר מוועדת העבודה אל ועדת הכספים את הטיפול בסעיפים הקשורים בפנסיה. ההצעה הועלתה באוצר נוכח ההתנגדות שהביע כץ בשנה שעברה להמשך הפעלתה של תוכנית ויסקונסין.

בנוסף הודיע פיניאן לשטייניץ כי יש להגיע להסכמות עם יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) התובע את הגשתו של חוק הסדרים מצומצם. "לא ניתן לפגוע בריבלין", הבהיר פיניאן לשר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully