וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הרשות השנייה תפעל להסדרת התוכן השיווקי בטלוויזיה

מאת אופיר בר-זהר

14.9.2010 / 6:56

הקימה תת-ועדה לנושא בראשות דליה זליקוביץ'



>> מועצת הרשות השנייה תבחן את נושא התוכן השיווקי בזכייניות הטלוויזיה המסחרית: ל-themarker נודע כי יו"ר המועצה, אילן אבישר, מינה את חברת המועצה דליה זליקוביץ' לעמוד בראש תת-ועדה שתנסה להסדיר את הנושא.



תת-הוועדה תגיש את ממצאיה למועצה, שתחליט על דרכי ההסדרה. על הפרק נמצאות גם מסקנות ועדת אסא כשר, שייתכן שיחזרו לדיון וחלק מהן יהווה בסיס להסדרה עתידית. ועדת אסא כשר, שמונתה על ידי המועצה לקבוע כללים מחייבים לתוכן שיווקי בטלוויזיה המסחרית והגישה את מסקנותיה ב-2006, דנה ארוכות בנושא ואף פירסמה המלצות בנוגע להסדרתו, אך הן לא זכו לאישור המועצה.



אבישר אישר את הדברים ומסר כי הוא מאמין שיש מקום לתוכן שיווקי בטלוויזיה, אך כי יש להסדירו. "אני בהחלט תומך בחשיפה של מוצרים בדרמות ובתוכניות שאינן תוכניות ייעוץ, אקטואליה וחדשות", אמר אבישר. "אם מישהו מוכן לשלם כדי שהסכין שלו תופיע בתוכנית בישול זה נראה לי בסדר, אבל אם הסכין מתחילה לקבל תצלומי תקריב מכל כיוון זה מוגזם.



"שמעתי גם סיפורים על ניסיון להשפיע על התוכן הדרמטי כדי שיתאים לתוכן השיווקי - ואם זה קורה זה חמור. הסוגייה החשובה ביותר מבחינתי היא החדשות ותוכניות שאמורות לספק ייעוץ או הדרכה". בנוגע לכוונות ההסדרה של הנושא הוסיף אבישר, "איני יודע אם הבעיה היא שהחוק לא ברור מספיק, או שבשטח מתנהל איזה ג'ונגל, וייתכן שיש צורך לתקן ולשנות את הכללים".



חברת המועצה זליקוביץ', המשמשת גם ראש ועדת ערר, אמרה על מינוייה לראש תת הוועדה לתוכן שיווקי כי "הנושאים ייבחנו לעומק ויהיו בתיאום עם חברי המועצה האחרים החברים בתת הוועדה".



לפי הערכות, שוק התוכן השיווקי מגלגל קרוב ל-100 מיליון שקל בשנה. חלק מהסכום עובר לערוצי נישה בכבלים ובלוויין. צורות נפוצות של תוכן שיווקי הן תשלום בעבור הופעה של מוצר בתוכנית; תשלום בעבור המלצה על מוצר; צילום סצינות במתחמים ששילמו על החשיפה; ותשלום בעבור ראיון עם מומחה בתוכנית לייפסטייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully