וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: האחים עופר ייאלצו לוותר על קרקע בגבעת שמואל

מאת רנית נחום-הלוי

14.9.2010 / 6:57

סכסוך משולש בעניין בעלות על הקרקע בין חברת האחים עופר נכסים, עיריית גבעת שמואל ועמותת ויז'ניץ



>> בית המשפט העליון דחה באחרונה את טענת חברת האחים עופר נכסים, שלפיה קרקע של כעשרה דונמים בגבעת שמואל שייכת לה, ודחה את בקשתה לקבל עליה חזקה. בעקבות פסק הדין תידרש עמותת ויז'ניץ, הטוענת לבעלות על הקרקע, להחזיר לאחים עופר מס רכוש בסך יותר ממיליון שקל, ששולם על ידי חברת האחים עופר.



תחילת הפרשה לפני עשרות שנים. אז החזיקה עמותת אגודת ש"י מידידי ויז'ניץ ב-100 דונם בגבעת שמואל וקידמה יחד עם העירייה תוכניות להסבתם למגורים. ב-1993 מכרה העמותה בעשרות מיליוני דולרים למבני גזית וחברת האחים עופר נכסים 90 דונם, שהופשרו לבנייה (45 דונם למבני ציבור), ובמקום נבנה פרויקט מגורים הכולל 500 דירות.




שלוש חלקות בשטח של עשרה דונמים נותרו בידי העמותה. כחלק מהסכם הרכישה לא ניתן היה לחלק את הקרקע ולרשום אותה בנפרד על שם העמותה. על כן סוכם בין הצדדים כי כל חטיבת הקרקע, בשטח של 100 דונם, תירשם על שם החברות והן יחזיקו בה כנאמנים לעמותה עד שניתן יהיה לרשום את הבעלות הנפרדת על עשרה הדונמים על שם העמותה. על קרקע זו אושרה תוכנית להקמת מרכז מסחרי ושטחי משרדים.



עם זאת, הפרשה עדיין לא הסתיימה מכיוון שלפני כשנה החליט בית המשפט המחוזי כי הבעלות על הקרקע תירשם לטובת עיריית גבעת שמואל, על סמך הוראות תוכנית, שקבעה שבתמורה להפשרת הקרקעות הסמוכות למגורים, תקבל העירייה את המגרשים המסחריים.



על החלטה זו הגיש עו"ד משה קמר עתירה מנהלית, לפיה ההוראה בתוכנית אינה חוקית. כמו כן טען כי מדובר באפליה בגלל שהעירייה לא נהגה ביחס דומה עם בעלים נוספים שלהם הוראות דומות. העניין יידון בבית המשפט העליון בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully