וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשימה הראשונה של יו"ר חברת החשמל החדש: חילוץ המו"מ על הרפורמה

מאת אבי בר-אלי

14.9.2010 / 6:57

יפתח רון-טל נפגש אתמול עם שר התשתיות, שהודיע לו על בחירתו ליו"ר הדירקטוריון



>> מועמדותו של יפתח רון-טל לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת החשמל תוגש בימים הקרובים לאישור הוועדה לבחינת מינויים במגזר הציבורי (ועדת שפניץ). זאת לאחר פגישה שקיים אתמול רון-טל עם שר התשתיות, עוזי לנדאו. במהלך השיחה בין השניים, בישר לו לנדאו כי החליט עם שר האוצר, יובל שטייניץ, למנותו לתפקיד.



כפי שפורסם אתמול ב-themarker נבחר האלוף (במיל.) רון-טל לתפקיד בעקבות סיכום אליו הגיעו בימים האחרונים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ. זאת בתום תקופה בת שבעה חודשים שבהם לא כיהן בחברת החשמל יו"ר קבוע. מקורות בחברת החשמל הביעו אתמול סיפוק מן המינוי - לאחר התקופה הממושכת שבה נעדר הדירקטוריון יו"ר.



בחברה הביעו תקווה כי כניסתו של רון-טל לתפקיד תאיץ את המשא ומתן המדשדש ליישום השינוי המבני בחברה. זאת מכיוון שלא חלה בו כל התקדמות מאז שאושר מתווה השינוי המבני במזכירות העובדים הארצית. לאחר אישור מתווה בסיסי זה, אמורים היו משרד האוצר, הסתדרות והעובדים להתחיל במשא ומתן לשלב השני ברפורמה - ובו הסדרי ההתייעלות, הפיצויים וזכויות העובדים. ואולם עד כה לא חלה כל התקדמות בנושא.




בתוך כך, בירך אתמול יו"ר מזכירות העובדים דוד (מיקו) צרפתי, את רון-טל. "אני מאחל לו בהצלחה מכל הלב", אמר צרפתי, אך ציין כי: "מצפה לו עבודה קשה".



כפי שפורסם אתמול, ימונה רון-טל לתפקיד חודש לאחר שהוארכה כהונתו כיו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל (חנ"י) לקדנציה שנייה. רון-טל מכהן בתפקיד זה שלוש שנים ללא שכר, מאז שפרש מצה"ל ב-2006. במהלך תקופה זו הוביל רון-טל את הרפורמה בתעריפי נמלי הים, והיה למגשר בסכסוכים השונים שפרצו בענף הנמלי. רון-טל כיהן בתפקיד ללא שכר, כאשר במקביל הוא מנהל חברת ייעוץ בתחום הביטחוני בשם ארטיקם. בין היתר, נותנת החברה שירותי ייעוץ לחברת אלביט מערכות.



הסמכות למינוי יו"ר דירקטוריון חברת החשמל הועברה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים מידי שר התשתיות עוזי לנדאו, מישראל ביתנו, לראש הממשלה בנימין נתניהו מהליכוד, שאמור היה להגיש מועמד מוסכם לתפקיד עם שר האוצר. ואולם מאז סיום כהונתו של היו"ר הקודם, מוטי פרידמן בפברואר לא הצליחו השניים להגיע להסכמות, כשאת מקומו של פרידמן ממלא בינתיים רו"ח מיכה לזר.



לפני כשבוע אף פנה לנדאו בנושא לראש הממשלה, והודיע לו כי בכוונתו להביא לפני הממשלה הצעת החלטה, שלפיה היו"ר הבא של החברה ייבחר מבין חברי הדירקטוריון המכהנים של החברה כיום. זאת, נימק לנדאו, מתוקף היותו השר האמון על משק החשמל, ו"לאור ההשתהות המקשה על תפקוד החברה", כלשונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully