וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין תאפשר מסחר בחוזי CDS עד לסוף השנה הנוכחית

סוכנויות הידיעות

14.9.2010 / 10:26

ממשלת סין מתכננת להגביל את החוזים בצורה שתאפשר להימנע מנפילות בשווקים כפי שחווה השוק האמריקאי



סין צפויה להתחיל לאפשר מסחר בחוזי ביטוח כנגד חדלות פירעון של חברות וגופים (cds) עד לסוף השנה - ובכך תאפשר לבנקים לגדר את סיכוניהם. עם זאת מתכננת ממשלת סין להגביל את החוזים בצורה שתאפשר להימנע מנפילות בשווקים כפי שחווה השוק האמריקאי בשנים האחרונות - כך דיווחה בלומברג.




סין תגביל את המינוף לרכישת אותם חוזי cds ולא תאפשר חיתום של חוזי ביטוח שכאלה על נכסים בעלי סיכון גבוה כמו משכנתאות סאבפריים - כך אמר שי וונצ'ו - המזכיר הכללי של אגודת המשקיעים המוסדיים בשווקים הפיננסים בפני כתבים בניו יורק.



"חבל שלנו בארה"ב ובאירופה לא היו את ההגבלות הללו לפני שנתיים או שלוש", כך אמר דונלד שטרסהיים, העומד בראש מחלקת המחקר בחברת אנטרנשיונל סטרטג'י אנד אינווסמנט לבלומברג. "מדינות רבות ברחבי העולם היו במצב טוב בהרבה ממה שאנחנו עכשיו לו היינו מציבים הגבלות שכאלה. הדבר החשוב ביותר הוא שתוכניותיה של סין הוא לא לאפשר לכלים הפיננסיים הללו לצאת משליטה".



מספר פרטים בחוזי cds סיבכו את המאמצים להביא לפתרון משבר האשראי בארה"ב כאשר הרשות הרגולטורית לא הצליחה לקבוע כמה קשורים ביניהם הבנקים באמצעות החוזים הללו. ענקית הביטוח aig נאלצה לקבל סיוע ממשלתי בשווי 182.3 מיליארד דולר לאחר שספגה הפסדים שנבעו מחטיבה שמכרה חוזי cds לבנקים הגדולים.



"אנחנו מאמינים שחוזי cds הם כלי השקעה נייטרלי לניהול סיכונים", אמר שי, והוסיף: "החוזים אינם כלי רשע או טוב".



מכירות אג"ח קונצרניות בסין זינקו לכדי 496 מיליארד יורן (74 מיליארד דולר) בשנה שעברה לעומת 7.9 מיליארד יואן בשנת 2000 - לפי בלומברג. שווי שוק חוזי ה-cds העולמי עומד כיום על 25 טריליון דולר, לאחר שהגיע לכדי 62 טריליון דולר בשנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully