וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה עשור: תיירות הקרוזים לישראל מתחדשת עם אוניית הפאר ריג'ן סבן סיז

עירית רוזנבלום

14.9.2010 / 10:42

האונייה עגנה אתמול בנמל אשדוד עם 700 תיירים מארה"ב, שייצאו לטיולי יום בירושלים ובצפון



אוניית הפאר regent seven seas mariner עגנה אתמול בנמל אשדוד לראשונה מאז פסקה תיירות השייט לישראל בעקבות האינתיפאדה השנייה בסוף 2000. האוניה, בעלת דירוג של 6 כוכבים, הגיעה לישראל במסגרת שייט בים התיכון.



חברת אופיר טורס, נציגתה בישראל של החברה, מציינת שהשייט בן 10 הלילות יצא מאיסטנבול ויסתיים באתונה, כשהמחיר לאדם הוא יותר מ-7,000 דולר, לא כולל טיסות. ב-21 לאוקטובר יוצאת האונייה למסע שייט בינ"ל בן 75 לילות שמחירו החל מ-31 אלף דולר לאדם, גם כן ללא טיסות.




מדובר באוניית סוויטות יוקרתית, שבה כל סוויטה היא בעלת מרפסת צמודה. יכולים להפליג בה רק עד 700 נוסעים, כדי לשמור על אווירה אינטימית ושייט יוקרתי. היחס בין הצוות לבין הנוסעים באוניה הוא 1:1.6 מה שמבטיח רמת שירות גבוהה במיוחד.



באונייה 4 מסעדות יוקרתיות, כולל מסעדה צרפתית בהנהלת ה"קורדון בלו", אולם תיאטרון, קזינו, לאונג', בר סיגרים, ספא ועוד. קוד הלבוש על האוניה הוא "אלגנט קז'ואל" עם דגש על כך שג'ינס הם מחוץ לתחום משעה 18.00.



הרוב המכריע של התיירים על האוניה היו אמריקאים, שיצאו לסיורי יום בירושלים ובצפון הארץ, מנמל חיפה. בעלת האוניה, חברת ריג'נס סבן סיז, זכתה בכל קטגוריות הפרסים ונבחרה בשנת 2009 כחברת השייט הטובה בעולם לאוניות מגודל בינוני ע"י מדריך zagat.



תיירות הקרוזים רגישה מאוד למצבים ביטחוניים. עד פרוץ האינתיפאדה השנייה, הגיעו לישראל 260 אלף נוסעים בקרוזים. תעשייה זו נגדעה כמעט לחלוטין למשך כמעט עשור. משנת 2008 החלה להראות סימני התאוששות וחברות הספנות החשובות החלו שוב לכלול את ישראל במסלוליהן.



בין האניות שעגנו כאן לראשונה ב-2009 היו אניית הנוסעים החדשה אקווינוקס סלבריטי של חברת סלבריטי קרוזס מבית רויאל קריביאן (בה שותפים אחים עופר), כשעל סיפונה 2,700 תיירים ואוניית הבוטיק קריסטל סרנטי, של חברת קריסטל. מתחילת השנה כבר הגיעו לישראל עשרות אלפי תיירים בקרוזים והצפי הוא כי תהיה זו שנת שיא בתחום זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully