וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה שוקל להתחמק ממאבק על מינוי יו"ר הלשכה החדשה להגנת הצרכן

ניו יורק טיימס

14.9.2010 / 11:00

אובמה מעוניין למנות את פרופ' אליזבת וורן לראשות הלשכה החדשה, אך עשוי להיתקל בהתנגדות רפובליקאית



ממשל אובמה שוקל למנות את פרופ' אליזבת וורן לעמוד בראש הלשכה להגנה פיננסית על הצרכנים באופן זמני, לדברי מקורות המקורבים לתהליך המינוי. המינוי הזמני נועד למנוע הליך אישור ארוך ומייגע בסנאט.



הלשכה להגנה פיננסית על הצרכנים, מאבני הפינה של חוק הרפורמה ברגולציה הפיננסית על וול סטריט (חוק דוד-פרנק), תוקם על מנת למנוע התנהגות פוגענית, מונה ומטעה של חברות אשראי, משכנתאות, הלוואות ושלל מוצרים אחרים. הלשכה תנוהל על ידי אדם שימונה על ידי הנשיא לכהונה של 5 שנים, באישור הסנאט.







שני אנשים שקיבלו תדרוך על הליך המינוי, אמרו כי הבית הלבן מנסה למצוא דרכים להעמיד את וורן באופן בראש הלשכה, מבלי לעבור את הליך האישור הארוך או להסתכן בפיליבסטר רפובליקאי.



אובמה יכול למנות את וורן באמצעות מינוי זמני, אך מינוי זה יימשך רק עד סוף השנה הבאה. בנוסף, נראה שהחוק מתיר לוורן לנהל את ענייני היום-יום של הלשכה כל עוד היא תחת פיקוח משרד האוצר, שקיבל את סמכויות הלשכה עד להשקתה כסוכנות עצמאית. לשכה זו עשוי ליהנות מתקציב של עד 500 מיליון דולר.



ביום שישי, העניק אובמה את הקרדיט לרעיון הלשכה לוורן, וכינה אותה "חברה יקרה ופעילה נהדרת". הוא אמר כי קיים איתה מספר שיחות, אך טרם מוכן לבצע הודעה רשמית. "אליזבת וורן שימשה קול חזק עבור הצרכנים והמשפחות האמריקאיות, והיתה אדריכלית הרעיון להקמת הלשכה להגנה פיננסית על הצרכנים", אמרה איימי בראנדג', דוברת הבית הלבן, בהצהרה.



וורן, בת 61, זוכה להערכה רבה בקרב קבוצות צרכנים ואיגודי עובדים. עם זאת, בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים כבר רמזו כי בכוונתם להתנגד למינויה. מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, בחר בוורן לעמוד בראש ועדת הסנאט שפיקחה על תוכנית החילוץ לוול סטריט ב-2008. וורן נחשבת לסמכות בנושאי חוקי פשיטת רגל וחוזים. בטרם הצטרפה להרווארד ב-1995, לימדה בבתי ספר למשפטים בניו ג'רזי, מישיגן, טקסס ופנסילבניה.



וורן נחשבת למועמדת המובילה לעמוד בראש הלשכה, אף שהסנאטור הדמוקרטי כריסטופר דוד, יו"ר ועדת הבנקאות בסנאט, הזהיר כי מינויה בסנאט עשוי להיות קשה (הוא עצמו התחייב לתמוך במועמדותה).



מינוי זמני יאפשר לוורן לעצב את הלשכה מרגעיה הראשונים, ולהימנע מהליך אישור ארוך בסנאט. יש במפלגה הדמוקרטית מי שמאמינים כי ממשל אובמה ירוויח מתמיכה ישירה בוורן, וכי מאבק ציבורי על מינויה ייטיב עם הבית הלבן, ולא יזיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully