וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניטי מקימה בנק לקניין רוחני לחברות טכנולוגיות המעוניינות בשוק הסיני

גיא גרימלנד

14.9.2010 / 11:52

המיזם יספק לחברות תשתית משפטית, מקצועית ושיווקית למסחור הפטנטים שלהן בסין



אמיר גל אור, שותף מנהל בקרן אינפיניטי ישראל-סין, הציג היום (ג') בפורום הכלכלי העולמי של דאבוס, המתקיים בימים אלו בסין, מודל עסקי חדש בתעשיית ההשקעות וההון סיכון - בנק לקניין רוחני (ip bank).



ה-ip bank המושק בימים אלו הוקם על ידי קבוצת אינפיניטי בשותפות עם גורמים סיניים פרטיים וממשלתיים. הוא יאתר חברות טכנולוגיות המעוניינות לחדור לשוק הסיני ויציע להן תשתית משפטית, מקצועית ושיווקית למסחור הפטנט שלהן בסין. לשם כך תוקם חברה חדשה משותפת עם יזם או שותף אסטרטגי סיני ועם הבנק לקניין רוחני.




לחברה החדשה יהיה רישיון למכור את הטכנולוגיה בסין וכך תצליח החברה המקורית להיכנס לשוק הסיני מבלי להעמיס על עצמה עלויות ומבלי להידרש להתמודדות עם המנטליות הסינית השונה והבלתי מוכרת.



לבנק תהיה בעלות על הקניין הרוחני הרשום של הטכנולוגיות ומטרתו תהיה למסחר טכנולוגיות אלו בסקטורים, כגון: מכשור רפואי, מים, אנרגיות נקיות, חומרים, פתרונות תעשייתיים, הדמיה, טכנולוגיות מידע ומוליכים למחצה. כיום, לבנק יש ארבעה סניפים: בתל אביב, סוג'ו, שנחאי ובייג'ין ובעתיד יפתח סניף גם בארה"ב. המהלך המשמעותי הראשון, שביצע הבנק, שכאמור החל לפעול לאחרונה, היה השתתפות ברכישת השליטה בחממה הטכנולוגית, מעין ונצ'רס, בסכום של כ 5 מיליון דולר.



אבי פישר, המשנה ליו"ר אי.די.בי ויו"ר קבוצת אינפיניטי: "הקמת בנק ה-ip הינה נדבך נוסף במסע של אינפיניטי בסין. נוכחותנו המתמשכת בכל רחבי סין ומערכות היחסים ההדוקות עם גורמי ממשל וגורמים עסקיים בכירים הופכים את אינפיניטי לראש גשר איכותי ויציב לסין עבור חברות ישראליות רבות".



אמיר גל אור, שותף מנהל בקבוצת אינפיניטי ומייסד בנק ה-ip: "בסין קיים זרם הולך וגובר של יבוא קניין רוחני ובמקביל לו שוק ענק ויכולות ייצור ופיתוח גבוהות. חברות מרחבי העולם מחפשות באופן פעיל שווקים חדשים שעדיין לא נוצלו עבור הקניין הרוחני החזק שלהן. בנק ה-ip יחבר בין הפטנטים מישראל ומהעולם לבין יכולות הייצור והשיווק הסיניות בכדי לאפשר לשני כוחות אלה לשתף פעולה לטובת שניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully