וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובה מתייעלת: הממשלה תקצץ יותר ממיליון משרות ממשלתיות - 20% מכוח העבודה

סוכנויות הידיעות

14.9.2010 / 12:14

לפי התאחדות העובדים הקובנית, חצי מיליון עובדי ממשלה יפוטרו עד מארס 2010



ממשלת קובה תקצץ יותר ממיליון משרות ממשלתיות, כ-20% מכוח העבודה במדינה הקומוניסטית - כך הודיעה אתמול הממשלה הקובנית, במסגרת מהלך הפרטה נרחב שצפוי להחיות את המגזר הפרטי במדינה ולחולל מהפכה בכלכלתה הסוציאליסטית.



התאחדות העובדים בקובה, שהכריזה על גל הפיטורים המתוכנן ביום שני, הודיעה כי 500 אלף משרות יקוצצו עד חודש מארס וכי בסופו של התהליך - באפריל 2011 - יפוטרו יותר ממיליון עובדים. מדובר במהלך הכלכלי הדרמטי ביותר שאירע בקובה מאז שנות ה-60 של המאה ה-20, אז השתלטו הקומוניסטים בראשות פידל קסטרו על המדינה. בסך הכל, אחד מכל חמישה עובדים בקובה יפוטר מאחר שכוח העבודה במדינה מונה 5.1 מיליון בני אדם. 10% מכל העובדים במדינה, עד אפריל 2010, יהיו מחוסרי עבודה.



בכירים בקובה מקווים כי קיצוצי המשרות יקימו לתחייה את המגזר הפרטי בקובה ויובילו ליצירת משרות חדשות עבור העובדים המפוטרים. "המדינה שלנו לא יכולה ולא אמורה לתחזק חברות ייצור ושירותים ולתקצב מגזרים הנהנים ממשכורות מנופחות והפסדים שפוגעים בכללה", נאמר בהודעת ההתאחדות, המונה 3 מיליון חברים.



בסופו של מהלך הפיטורים, הממשלה תעסיק עובדים רק במגזרים ובשירותים החיוניים לכלכלה כמו חקלאות, בנייה, תעשייה, אכיפת חוק וחינוך. יותר מ-85% מהעובדים בקובה מועסקים על ידי הממשלה.



ההכרזה על קיצוצי המשרות בקובה הגיעה יומיים לאחר שקסטרו בן ה-84, בראיון למגזין "אטלנטיק", אמר כי "המודל הכלכלי הקובני כבר לא עובד". לאחר פרסום הראיון טען קסטרו כי דבריו הוצאו מהקשריו וכי התכוון לומר את ההיפך המוחלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully