וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לין:"נתניהו עסוק בענייני חוץ כשיתפנה יבין את האיוולת באופן הפחתת מס החברות"

חיים ביאור

14.9.2010 / 13:05

לין גינה את "הגישה האליטיסטית של האוצר" שהעדיף את סקטור הביוטכנולוגיה והננוטכנולוגיה

"ראש הממשלה בנימין נתניהו עסוק כעת בענייני חוץ. כאשר הוא יתפנה לטפל בענייני פנים, הוא יבין את האיוולת שבאופן ההפחתה הצפוי של מס החברות, הסותרת לחלוטין את התפיסה הכלכלית שהוא עצמו עיצב", אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין.



לין גינה את "הגישה האליטיסטית של האוצר שהעדיף את סקטור הביוטכנולוגיה והננוטכנולוגיה בתחום ההפחתה של מס החברות, למרות שסקטור זה מתרכז כמעט אך ורק במרכז הארץ". הוא טען שהאוצר "התנתק ממגזר במסחר והשירותים, אף כי מגזר זה תורם 69% מהתוצר העסקי של ישראל - לעומת חלקה של התעשייה: 21% בלבד. "לא אתפלא אם גם בענף התעשייה יקומו בעלי מפעלים שאינם בתחום הביוטכנולוגיה או הננוטכנולוגיה ויתקוממו כנגד השערוריה המתחוללת כאן", אמר.



"חוק עידוד השקעות הון המתוקן חוטא למטרתו, כאשר הוא מפלה לטובה את חברות הביוטכנולוגיה והננוטכנולוגיה בתחום הפחתת מס חברות", אמר אתמול עמי לפידות, יו"ר קבוצת לפידות - יבואנית תרופות וציוד רפואי.



לפידות, שדיבר במסיבת עיתונאים מטעם איגוד לשכות המסחר בה השתתפו מספר ראשי חברות גדולות בענף המסחר והשירותים, אמר כי "הביוטכנולוגיה והננוטכנולגיה הם סקטורים קטנים בתוך סקטורים אחרים חשובים לא פחות, שלא נכללו עם הזכאים למס חברות מופחת. חבל שבמשרדי האוצר והתמ"ת לא מבינים זאת".



על פי החלטת הממשלה, שטרם אושרה בוועדת הכספים של הכנסת, מס החברות העומד כיום על 25% מההכנסות יופחת בהדרגה החל מהשנה הבאה. בכלל המגזר העסקי ההפחתה תהיה לשיעור של 24% החל מ-2011, ל-23% החל מ-2012 ול-22% מהחל מ-2013.



עם זאת, חברות תעשייתיות בתחום הביוטכנולוגיה או הננוטכנולוגיה (העומדות בקריטריונים מסויימים) יהנו משיעור הפחתה משמעותי יותר של מס החברות, שיעמוד על 15% בכל אחת מהשנים 2011 ו-2012 ועל 12% בשנת 2013. אם הם יתמקמו באיזור פיתוח א' הן ישלמו, על פי החלטת הממשלה, מס חברות בשיעור מופחת של 10% בלבד ב-2011 וגם ב-2012 ומס בשיעור של 8% בלבד ב-2013.



מוני בר, יו"ר באדג'ט ישראל, המכהן גם כיו"ר חברת הולידיי טראבל וכנציג חברת התעופה אייר ברלין בישראל, הביע תמיהה על "התעלמות הממשלה מענף התיירות בכל הנוגע להפחתת מס החברות". לדבריו, תעשיית התיירות היא יצואן, המכניס לישראל 4 מיליארד דולר בשנה ויצרן גדול של מקומות עבודה, גם באיזורי הפריפריה כגון ים המלח וטבריה. אותה תעשיית תיירות משוועת לרפורמה שבה שיעורי מס החברות ירדו עד היום ל-25%", אמר בר. "אי הכללת התיירות הנכנסת בהפחתה המשמעותית הנוספת של מס זה תיצור חסם בפני גידול התיירות ואפלייה חד משמעית, דווקא לנוכח הצפי ש-2011 תהיה שנת שיא של כל הזמניים התיירות לישראל".



סולי סקאל, הבעלים של קבוצת סקאל, טען כי מגזר המסחר והשירותים הוא הזכאי למסלול הטבות מועדף במס חברות, מכיוון שהוא הענף המייצר כשני שלישים מכלל מקומות העבודה החדשים במשק, ולא התעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully