וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט וגייטס מנסים להרגיע: לא ננסה לשכנע את המיליארדרים בסין לתרום הונם לצדקה

סוכנויות הידיעות

14.9.2010 / 14:06

רק מעטים מהמיליארדרים הסיני שהוזמנו לארוחת ערב בהשתתפות השניים החודש אישרו השתתפותם



המיליארדרים וורן באפט וביל גייטס הכחישו היום את הדיווחים לפיהם בכוונתם ללחוץ על עשירי סין לתרום את הונם לצדקה בארוחת ערב חגיגית אליה הוזמנו בסוף החודש, לאחר שהמוזמנים האחרים לארוחה סירבו לאשר את הגעתם.



"מספר אנשים תהו האם אנחנו מגיעים לסין כדי ללחוץ על אנשים לתת, וזה לא המצב", אמרו השניים במכתב פומבי ששלחו לסוכנות הידיעות הסינית סינחואה. באפט וגייטס, שני האנשים העשירים בארה"ב, כתבו כי הם פשוט מעוניינים ללמוד מעמיתיהם הסיניים על הגישה כלפי פילנתרופיה בסין.



"אנחנו מבקרים בסין כדי ללמוד, להקשיב ולהשיב לאלו שיביעו עניין בחוויות שאנחנו עברנו. הנסיבות בסין ייחודיות, ולכן גם האווירה כלפי פילנתרופיה צפויה להיות ייחודית", כתבו השניים.
באפט וגייטס, שני האמריקאים העשירים ביותר עם הון משולב של כ-90 מיליארד דולר, השיקו מוקדם יותר השנה קמפיין בשם the giving pledge שנועד לשכנע את האנשים העשירים ביותר בארה"ב להעביר את מרבית הונם למטרות פילנתרופיות וארגוני צדקה לבחירתם, במהלך חייהם או לאחר מותם.



בחודש שעבר הודיעו השניים כי הצטרפו אליהם כבר 40 מיליארדרים אמריקאים, בהם מייסד ומנכ"ל אורקל לארי אליסון, איל המדיה טד טרנר ובמאי הקולנוע ג'ורג' לוקאס, והבטיחו להעניק לפחות מחצית מהונם לצדקה.



ב-29 בספטמבר ישתתפו השניים בארוחת ערב חגיגית עם טייקונים מקומיים בסין. העיתון "פייננשל טיימס" דיווח בשבוע שעבר כי בין המוזמנים נמצאת ז'יאנג שין, מנכ"לית חברת הנדל"ן סוהו צ'יינה, כמו גם ואנג צ'ואנפו, העומד בראש יצרנית המכוניות החשמליות byd, בה משקיע באפט. עוד במוזמנים - דואן יונגפינג, אשר הוציא לפני 4 שנים 620 אלף דולר על ארוחת צהריים עם באפט, וז'או דניאנג, אשר שילם לפני שנתיים 2 מיליון דולר על ארוחה עם המיליארדר. מספר המיליארדרים בסין הוא השני בגודלו בעולם, אחרי ארה"ב, אולם רק מעטים מהמוזמנים לארוחה אישרו עד כה את השתתפותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully