וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינלאומית: בעיית האבטלה עשויה להוביל למשבר החברתי החמור ביותר מאז שנות ה-30

סוכנויות הידיעות

14.9.2010 / 14:39

יו"ר ה-IMF, דומיניק שטראוס-קאהן: "שוק העבודה נמצא במצב קשה; המשבר לא ייגמר עד שהאבטלה תרד"



ארה"ב ומדינות אירופה עומדות בפני המשבר החריף ביותר בשוק העבודה מאז שנות ה-30 ומסתכנות במשבר חברתי שעלול לערער את יציבותן של מדינות שלמות ולאיים על קיומן, אם לא ימשיכו במדיניות התמריצים ויפעילו לעידוד יצירת משרות - כך הזהירה קרן המטבע הבינלאומית (imf).



"שוק העבודה נמצא במצב קשה. המיתון של 2008-2009 הותיר שממה של אבטלה", אמר יו"ר ה-imf דומיניק שטראוס קאהן אתמול, במהלך ועידה משותפת של ה-imf וארגון העבודה הבינלאומי (ilo) באוסלו.ראש ממשלת ספרד, חוזה לואיס רודריגז ספאטרו, שנכח בוועידה, הזהיר כי האבטלה הגבוהה - במיוחד בקרב הצעירים - עשויה להוביל למשבר חברתי חמור באירופה.




"המשבר הפיננסי לא ייגמר עד שהאבטלה תרד באופן משמעותי", אמר שטראוס-קאהן, שהוסיף כי הצמיחה הכלכלית והאבטלה הגבוהה "הן הבעיות הכלכליות הבהולות ביותר בעולם כיום". שטראוס-קאהן הוסיף כי "על הקהילה הבינלאומית להגיב להשפעה הקשה שהייתה למשבר על העובדים. פתירת משבר האבטלה היא לא רק חיונית להתאוששות כלכלית אמיתית, אלא גם לשמירה על הסדר החברתי ועל השלום".



בין 2007 ל-2009 עלה שיעור האבטלה בקרב 33 המדינות המשתייכות לארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (oecd) ב-18.8%, או ארבעה מיליון בני אדם, בעקבות משברים כלכליים במדינות כמו ספרד ואירלנד. 24% מהמובטלים במדינות ה-oecd היו מחוסרי עבודה ליותר משנה. בעקבות ההאטה הכלכלית ומשבר החובות באירופה נאלצו ממשלות רבות להורות על צעדי צנע וקיצוצים תקציביים נרחבים, אולם כלכלני ה-imf הזהירו כי נסיגה ממדיניות התמריצים עשויה להחמיר את המשבר.



אוליבייה בלנשרד, הכלכלן הראשי של ה-imf, הזהיר במהלך הוועידה כי למרות הצורך בקיצוצים תקציביים על המדינות שנפגעו כתוצאה מהמשבר להקצות כספים לטיפול בבעיית האבטלה, במיוחד בקרב תושביהן הצעירים. "מדובר בצעד יעיל בהרבה מאשר להשקיע את כספי המדינות בבניית דרכים", אמר בלנשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully