וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים ספורים לאחר החלפת המנכ"ל, גם יו"ר נוקיה יורמה אולילה הודיע על פרישתו

סוכנויות הידיעות

14.9.2010 / 17:01

יורמה אולילה יעזוב את יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם בשנת 2012



ימים ספורים בלבד לאחר שהודיעה על החלפת המנכ"ל, הודיעה היום נוקיה הפינית גם על פרישתו הצפויה של יו"ר החברה. נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם, הודיעה היום כי יו"ר נוקיה, יורמה אולילה, יפרוש מתפקידו בשנת 2012.



אולילה, בן 60, שימוש כמנכ"ל נוקיה במשך 14 שנים, ופרש מתפקידו זה בשנת 2006. בתקופתו כמנכ"ל הפך אולילה את נוקיה ליצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם ולחברה האירופית בעלת שווי השוק הגדול ביותר.



בשבוע שעבר הודיעה נוקיה על החלפת מנכ"ל החברה, אולי-פקה קלאסוואו, המשמש בתפקיד מאז שנת 2006, על ידי סטיבן אלופ, ראש חטיבת העסקית של ענקית התוכנה האמריקאית מיקרוסופט.



מספר אנליסטים הביעו דאגה בימים האחרונים מכך שהישארות אולילה בתפקיד יו"ר נוקיה עלולה להקשות על המנכ"ל החדש אלופ לבצע את השינויים הנדרשים בפעילות החברה כדי להביא להתאוששותה.



חילופי הגברי בצמרת נוקיה באים על רקע ירידה בנתח השוק של החברה בשוק מכשירי הסלולר בכלל ושוק הסמארטפונים בפרט, לטובת מתחרות כמו אפל. נתח השוק של נוקיה בשוק מכשירי הסלולר העולמי ירד ברבעון השני של השנה ל-33%, לעומת נתח של 35% ברבעון הראשון של השנה. נתח השוק של נוקיה בשוק הסמארטפונים ירד ל-34.2% ברבעון השני, לעומת 36.8% בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully