וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש יובל גפני שהעביר מידע פנים על עסקה של עודד דסאו - 6 חודשי עבודות שירות

נורית רוט

14.9.2010 / 17:13

השופטת: גפני "אינו מפנים די הצורך את חומרת מעשיו"



בית המשפט השלום בתל אביב גזר אתמול על היהלומן יובל גפני, לשעבר הבעלים של קבוצת הכדורגל בני יהודה, עונש של שישה חודשי מאסר שירוצה בעבודות שירות, וכן קנס בסך 300 אלף שקל. גפני הורשע בחודש אפריל על פי הודאתו בעבירה של שימוש במידע פנים שמקורו באיש פנים.



גפני הואשם בנובמבר 2009 במסירת מידע פנים אודות החברה הציבורית גולן מלאכת מחשבת לריקו שירזי, שהמשטרה מגדירה כראש ארגון פשע. שירזי, נטען בכתב האישום, העביר את מידע הפנים לאנשים שונים.



איש העסקים עודד דסאו היה בעבר בעל השליטה (73.04%) בגולן מלאכת מחשבת, שעסקה בעיקר בייזום ובנייה. לגפני ודסאו היו יחסים עסקיים ממושכים, בעיקר בתחום היהלומים. מתחילת 2006 חלקו גפני ודסאו משרד בבורסה ליהלומים ברמת גן, וכך היה גפני מעורה בעסקיו של דסאו.



לפי כתב האישום, בין אוגוסט 2005 לפברואר 2006 ניהלה גולן, בעיקר באמצעות דסאו, משא ומתן לרכישת אחזקות בחברת א.מ.ד פיתוח נדל"ן והשקעות - חברה פרטית ששווייה כ-150 מיליון דולר.



בפברואר 2006 דיווחה גולן לבורסה כי התקשרה בהסכם לרכישת 50% ממניות אמד בתמורה כוללת של 75 מיליון דולר. לפי האישום, במהלך הלילה שבין 15-16 במאי 2006, ניהל דסאו משא ומתן עם נציגי חברת בוימלגרין קפיטל, שבשליטת איש העסקים שעיה בוימלגרין. המו"מ הבשיל לידי הסכמה עקרונית, שעיקרה הכנסת בוימלגרין קפיטל כמשקיע אסטרטגי בעסקת אמד.



דסאו עידכן על כך בשעות הבוקר של ה-16 במאי את גפני במשרדם המשותף לפני הדיווח לציבור. לפי כתב האישום, בשעות שלפני הדיווח המיידי לבורסה, שהתבצע ב-14:48 באותו יום, הספיק גפני להעביר את מידע הפנים לכמה אנשים, ובהם שירזי. בסך הכל הושקעו במניות באמצעות המידע של גפני לפני הדיווח לבורסה 1.5 מיליון שקל.



במסגרת הסדר הטיעון הודה גפני בעבירה של שימוש במידע פנים ונקבע כי יגזר עליו עונש של ששה חודשי מאסר. השופטת מיכל ברק-נבו החליטה לאמץ את הסדר הטיעון, למרות שלדבירה "עונש המאסר מצוי ברף הנמוך של הענישה, המחייבת בדרך כלל מאסר מאחורי סורג ובריח בגין עבירות כגון אלה".



השופטת ציינה כי "הנאשם נחשף למידע הפנים אגב פעילות לגיטימית בינו לבין דסאו, והוא לא חיפש את המידע במטרה להפיק ממנו רווחים", וכי בפועל, לא רק שלא הפיק רווח ממעשיו אלא אף נאלץ לשלם לחבריו בגין ההפסדים שנגרמו להם. עוד ציינה כי גפני הוא בעל עבר נקי שזו לו ההסתבכות הפלילית הראשונה.



עם זאת , השופטת לא נעתרה לבקשתו של גפני לאפשר לו לצאת לחו"ל במהלך תקופת מאסרו, שכן לדבריה מתן ההיתר ליציאותיו "יקהה במידה רבה מאד שאין לה מקום, את האפקט העונשי וההרתעתי". לדבריה, התרשמות היא כי גפני "אינו מפנים די הצורך את חומרת מעשיו ואת הנזק שגרמו מעשיו לכלל ציבור המשקיעים בבורסה ולמשקיעים בניירות הערך". (פ 6775-11-09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully