וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר הוודאות בשוק המט"ח דוחף המשקיעים למקלט: הזהב קופץ ב-2% לשיא של 1,273 דולר

נמרוד הלפרן

14.9.2010 / 17:36

הפרנק השווייצי השתווה לדולר בראשונה השנה - מזנק ב-1.2% מול הדולר



מחיר הזהב עלה לשיא והפרנק השווייצי השתווה לדולר של ארה"ב בראשונה השנה, לאחר שנפילה בבטחון המשקיעים בגרמניה והערכות כי סין תנקוט בצעדים לצינון שוק הנדל"ן המקומי חיזקו את החששות מפני האטה בהתאוששות הכלכלה העולמית.



החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסחרים במחיר של 1,271.6 דולר לאונקייה, עלייה של 2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שמוקדם יותר כבר עלו לשיא של 1,273 דולר לאונקייה. מחיר הזהב נמצא בדרכו לעלייה שנתית עשירית ברציפות.



הפרנק השווייצי מתחזק ב-1.2% מול הדולר לשער של 0.9958 פרנק שווייצי לדולר. "הפרנק נהנים מחוסר הודאות הרבה ביחס למטבעות המרכזיים בעולם, ובמיוחד היורו-דולר", אמר אסטרטג המטבע של דויטשה בנק, הנריק גאלברג, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "הפרנק השווייצי הוא אחד המטבעות היחידים שנתמך על ידי נתוני יסוד חזקים ביותר".

הין היפני, אשר נחשב אף הוא למקלט עבור המשקיעים, התחזק היום לשיא של 15 שנים מול הדולר, ונחסר מתחת לשער של 83 ין לדולר בראשונה מאז מאי 1995.



"מדובר באקלים מבולבל של נתוני מעורבים", אמר סטיבן ווד, אסטרטג השוק הראשי של חברת ראסל אינווסטמנטס, בראיון לבלומברג. "היו לנו נתוני מכירות קמעונאיות טובים בארה"ב, אולם ירידה בבטחון המשקיעים בגרמניה וסימנים לכך שסין עשויה להמשיך לפעול לצינון כלכלתה מצביעים על כך שהאקלים הכלכלי ממשיך להיות מאוד תנודתי".



מדד בטחון המשקיעים בגרמניה נפל בספטמבר לרמה של מינוס 4.3 נקודות - שפל של 19 חודשים - לעומת רמה של 14 נקודות באוגוסט, מסר היום מכון המחקר הכלכלי zew. היתה זו ירידה חודשית חמישית ברציפות של המדד.



בסין, הזהיר היום ראש הממשלה וון ג'יאבאו כי המשך העלייה במחירי הנדל"ן במדינה עלולה לעורר אי שקט חברתי, והגביר בכך את ההערכות כי ממשלתו מתכוונת לנקוט בצעדים לצינון הכלכלה המקומית.



בחזית המקרו בארה"ב: המלאי העסקי בארה"ב גדל ביולי בשיעור החד ביותר זה שנתיים, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. המלאי העסקי גדל ב-1% - העלייה החדה ביותר מאז יולי 2008 - לאחר עלייה של 0.5% ביוני. כלכלנים צפו גידול של 0.7% במלאי העסקי ביולי.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: המכירות הקמעונאיות בארה"ב גדלו ב-0.4% באוגוסט, עלייה חודשית שנייה ברציפות, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. בניכוי מכירות המכוניות, גדלו המכירות הקמעונאיות ב-0.6% - עלייה חדה כפליים מהתחזיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully