וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקי ויטה נגד חוקרי המשטרה: "לא מחפשים את האמת מחפשים את שוקי ויטה"

עמית בן-ארויה

14.9.2010 / 17:44

היום נפתחה פרשת ההגנה במשפט השוחד נגד פרקליט הצמרת עו"ד יעקב וינרוט ורו"ח שוקי ויטה



"לא ידעתי בכלל על קשר של ארקדי גאידמק לעו"ד יעקב וינרוט", אמר היום רו"ח שוקי ויטה במשפט השוחד שבו הוא מואשם יחד עם יעקב וינרוט. "ידעתי על קשר בין מיכאל צ'רנוי לוינרוט, אך לא העליתי על דעתי שווינרוט היה מתוגמל מהסכם המס של צ'רנוי". לדבריו, הוא סבר כי תיק המס של צ'רנוי עבר לטיפולו המלא של רו"ח זאב פלדמן שייצג אותו מולו במס הכנסה.



לפי כתב האישום, רו"ח שוקי ויטה, פקיד שומה גוש דן לשעבר, ווינרוט ניהלו יחסי תן וקח מסוף שנות ה-90. כשמצד אחד וינרוט טיפל בבעייה משפטית של ויטה שהקשתה על קידומו במס הכנסה, ואילו ויטה טיפל בלקוחות של וינרוט, בני משפחתו וחברות שבבעלותו.



ב-2003 אישר ויטה הסכמי מס חריגים ללקוחות "כבדים" של פרקליט הצמרת - מיכאל צ'רנוי, גאידמק והיהלומן דן גרטלר. בעבור הסכמי מס אלה, שפורסמו ב-themarker, קיבל וינרוט יותר מ-30 מיליון שקל. ויטה מואשם כי שילם לוינרוט שכר טרחה מופחת של 20 אלף שקל ב-20 תשלומים, ובעבור שירותים משפטיים אחרים לא שילם דבר. לווינרוט מייחסת הפרקליטות עבירות שוחד והלבנת הון ואילו רו"ח שוקי ויטה מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.



בתחילת עדותו הראשית, שניהל בא כוחו עו"ד אלון רון, סיפר ויטה כיצד התקדם במס הכנסה עד למינויו ב-96 לתפקיד פקיד שומה גוש דן, שאותו מילא עד 2004. לגישתו, ההתנכלות לו לאורך השנים נבעה ממחנאות במס הכנסה באמצע הקדנציה של הנציב, דורון לוי. "באמצע הכהונה החלה להתפתח מחנאות שזרעי ההרס בה היו על רקע חלוקת הירושה בסוף הכהונה. העוצמות היו חסרות תקדים והאנשים קוטלגו לפי השיוך. כמו שקורה במצבים כאלה מכים את השליח. ואני ספגתי קיתונות מכאן ומכאן", הדגיש ויטה.



בהרחבה סיפר ויטה על הרשעתו בפלילים מ-97' בגין שפיכת מים על מבקרת מס הכנסה יעל שביט. הוא הורשע בהסדר טיעון בעבירות של תקיפה והעלבת עובד ציבור והרשעה זו עיכבה את קידומו במשך שנים. לדבריו, שביט חשדה כי הדליף לעיתונות על חקירה שהתנהלה אז נגד חברת ביטוח גדולה. וינרוט סירב לייצג את ויטה בהליך זה, שבו ספג ויטה קנס של 1,000 שקל ו-150 שעות שירות לתועלת הציבור.



ויטה חזר וטען כי חוקרי המשטרה כלל לא הבינו את הניואנסים הקשורים בהתנהלות מס הכנסה. "לא מחפשים את האמת. מחפשים את שוקי ויטה", אמר. חקירתו במשטרה התמקדה תחילה בשומות מקלה לכאורה ללב לבייב וזאב רוזנשטיין, חקירה שהסתיימה בלא כלום. "הרגשתי את הטינה האישית, ראיתי את הרדיפה האישית", קבל. "הצהרתי שלגורמים בחקירה היתה נגיעה אישית, משקעים. ביקשתי שזה ייבדק".



"הרגשתי שהחקירה תימשך לנצח, ולעולם לא אסיים את זה. זה היה עינוי וחילול כבוד של עובד מדינה. שתי החקירות של פלדמן (רו"ח זאב פלדמן שתיקו נסגר) ווינרוט היו אולי חצי מהחקירות שלי. למה זה מגיע לי?"



הקשר של ויטה עם משרד וינרוט החל ב-2000. לגרסת ויטה, יצר קשר עם עו"ד אבי וינרוט, אחיו של וינרוט, וביקש ממנו שיפנה לבית הנשיא לקצר את התקופה שבה לא ניתן לקדמו בשל ההרשעה בפלילים.



בינואר 2003 פגש ויטה לראשונה את יעקב וינרוט בנוגע לבעיית אי קידומו במערכת. וינרוט כתב עבורו מכתב ליועץ המשפטי לממשלה וכעבור חודש קיבל תשובה שלילית. באוגוסט נערכה פגישה בלשכת היועמ"ש ובעקבותיה נסללה הדרך לקידומו של ויטה.



טענת הפרקליטות היא שויטה שילם לווינרוט שכר טירחה למראית עין של 20 אלף שקל ב-20 תשלומים עבור שירותים משפטיים שכללו דיונים בבית הדין לעבודה בנוגע להשעייה של ויטה.



"היה לי קשה לשלם את שכר הטרחה", משחזר ויטה. "יכולתי לקחת הלוואה ולשלם את הכסף במכה, אבל הייתי במצב של אי ודאות. לא ידעתי אילו הוצאות עוד יהיו לי. ביקשתי פרישה של 20 תשלומים כי הסכום היה גבוה עבורי. נתתי 20 צ'קים במקום. לא רציתי לצרוך משהו שלא מגיע לי. הסיפור כאן הוא סיפור שלא מתאים לי. בחיים לא היה לי דבר כזה. למה כל דבר ששוקי עושה נראה תמוה?"



לגבי ניגוד העניינים שבכריתת הסכמי מס עם לקוחות של וינרוט אמר: "אם וינרוט היה יושב מולי הייתי פוסל את עצמי מלשבת בתיק. וינרוט מעולם לא ישב מולי ולא ייצג מולי אף נישום", הבהיר ויטה. הוא הטעים כי "מעולם לא הייתי פמליארי עם המייצגים. לא נסעתי לאירועים שלהם ולא הזמנתי לשלי. לא הרגשתי מחויב לאף אחד".



ויטה יוצג על ידי עורכי הדין רון ומורן כרמון. וינרוט יוצג בדיון על ידי עורכי הדין איריס ניב-סבאג, דפנה ליבאי וירון קוסטליץ. פרקליטות מיסוי וכלכלה מיוצגת על ידי עורכי הדין שרון כהנא, יפעת שטיין ורותם שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully