וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה הזרות בישראל רשמו הכנסות של כ-80 מיליון דולר באוגוסט

זוהר בלומנקרנץ

14.9.2010 / 17:56

החברות חזרו לרמת ההכנסות של 2008 לאחר ההאטה בשנה שעברה



הכנסות חברות התעופה הזרות בישראל הגיעו לכ-80 מיליון דולר באוגוסט השנה והשתוו לרמת ההכנסתן בקיץ 2008, כך נודע היום ל-themarker.



התוצאה העסקית עולה בקנה אחד עם דברים שאמר מנכ"ל יאט"א (הארגון הבינלאומי של חברות תעופה סדירות) בישראל, קובי זוסמן, במפגש סגור עם מנהלי תחנות של חברות תעופה, שהתקיים לפני ראש השנה בנתב"ג.



ביאט"א צופים כי "מיד עם סיום עונת הקיץ תחול האטה בהתאוששות עד סוף השנה" וכי "משבר האבטלה העולמי החמור נתן אף הוא אותותיו והשפיע על הביקוש לטיסות בייחוד בצפון אמריקה ובאירופה".



עם זאת, מנתוני יולי שפירסם יאט"א, עלה כי הגידול בתנועת הנוסעים ובתחום מטעני האוויר נמשך: בחודש יולי 2010 חל גידול של 9.2% במספר הנוסעים לעומת יולי 2009 וכן נצפתה עלייה של 22.7% בדרישה למטען אווירי. בהתפלגות אזורית רשמו חברות התעופה האסייתיות גידול של 10.9% ביולי, חברות התעופה האירופיות החלו להתאושש ממשבר ענן האפר הוולקני ורשמו גידול של 8% לעומת יולי אשתקד. חברות התעופה בצפון אמריקה רשמו גידול של 7.9% בתנועת הנוסעים, החברות האפריקניות - 13% וחברות התעופה במזה"ת - גידול של 18.8% בתנועת הנוסעים ביולי.



תחום המטען האווירי: הדרישה למטען אווירי היתה גבוהה ב-4% מהרמה שנצפתה טרום המשבר בתחילת 2008. "האטה בתחום המטען האווירי צפויה במחצית השנייה של שנת 2010 בתגובה למצב הכלכלה העולמי", קבעה יאט"א.



הדו"ח של יאט"א מצטט עוד את דברי מנכ"ל החברה העולמית, ג'יובאני ביסיניאני, לפיהם, "שיפור בביקוש מהווה אמנם מרכיב קריטי בהתאוששות התעשייה אך יחד עם זאת יש לתרגם שיפור זה להגדלת הרווחים עבור חברות התעופה. הרווח המסתמן לתעשיית התעופה העולמית ב-2010 צפוי להסתכם ב-2.5 מיליארד דולר ומהווה פחות מאחוז אחד ממחזור ההכנסות. מצבן הכספי של חברות התעופה נותר קריטי ודרוש שינוי מבני על מנת לרשום רווחיות של 7%-8% מהמחזור".



עוד אמר ביסיניאני, כי "מחירי הטיסות הפכו אלמנט מכריע. שנה זו אופיינה בשביתות רבות בחברות התעופה, שדות התעופה וגורמים נוספים בתעשייה. יחד עם זאת העובדה כי כמה שביתות גדולות נמנעו ברגע האחרון מהוות הישג חשוב לתעשייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully