וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

FXCM הגישה תשקיף לגיוס של עד 200 מיליון דולר בבורסת ניו יורק

ניר צליק

14.9.2010 / 18:10

החברה, העוסקת במסחר במטבעות, הוקמה על ידי קבוצת ישראלים לשעבר בראשות דרור ניב, המשמש כמנכ"ל



, העוסקת במסחר במטבעות, הגישה תשקיף מדף לגיוס של עד 200 מיליון דולר בבורסת ניו יורק. החתמים בהנפקה הם קרדי סוויס, ג'יי.פי מורגן, סיטי, כאשר חתמי המשנה יהיו ברקליס, דויטשה בנק, סנדלר אוניל אנד פרטנרס ו-ubs. החברה הוקמה על ידי קבוצת ישראלים לשעבר, כאשר בראשה עומד דרור ניב, כבן 37, החברה עצמה הוקמה בשנת 1999.



fxcm מאפשרת מסחר במט"ח ובסחורות על ידי פלטפורמת המסחר שלה או פלטפורמות של גורמים אחרים. בשנת 2003 החברה חתמה על הסכם עם קבוצת רפקו, כאשר הקבוצה קיבלה 35% מ-fxcm בהסכם. רפקו התמוטטה בשנת 2005. בעקבות ההתמוטטות נמכר חלקה ב-fxcm לליהמן ברדרז (10%) וללונג רידג' אקוויטי פרטנרס (25%). בנוסף, כחלק מההסדר, קיבלה fxcm את לקוחותיה של רפקו, שעסקה במסחר בחוזים עתידיים.



בשנת 2008, בעקבות הידוק הרגולציה בארצות הברית, נעלמו מהשוק מספר מתחרים של החברה. משרדיה הראשיים של החברה ממוקמים בניו יורק, כאשר היא מעסיקה עובדים גם בישראל.



עיסוקה העיקרי של החברה, כאמור, הוא לאפשר ללקוחותיה להמר על שערי מטבע ולמנף את הימורם. בתשקיף נכתב כי החברה מעניקה שירותי מסחר ללמעלה מ-165 אלף לקוחות.



הכנסות החברה מתבססות על עמלות מלקוחות, כאשר היא מקבלת תשלום רק אם מתבצעת פעילות מסחר. מהמסחר עצמו לא מקבלת החברה רווחים, כך שלמעשה החברה לא מבצעת הימורים כנגד לקוחותיה בניגוד לחברות מסחר אחרות. ההימור הנפוץ ביותר על פי התשקיף הוא על שער היורו-דולר, שהיווה כ-31% מפעילותה של החברה ב-2009.



החברה תנפיק מניות מסוג a, כאשר מחזיקי המניות יזכו בזכאות לקבלת דיווידנדים. עם זאת, השליטה בחברה תישאר בידי מייסדיה, שיחזיקו במניות מסוג b. החברה מתעתדת להשתמש בתקבולים שיתקבלו מההנפקה למטרת רכישות עתידיות.



מצבה הפיננסי של החברה לא יקשה על הנפקתה, אך עם זאת, יש לזכור כי שוק ההנפקות אינו נמצא בשיאו כעת. את המחצית הראשונה של 2010 סיימה החברה עם הכנסות של 154.8 מיליון דולר ורווח נקי של 51.8 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 155.2 מיליון דולר ורווח נקי של 50.4 מיליון דולר בששת החודשים הראשונים של שנת 2009.



בתשקיף מצויין שכרם של בכיריה. דרור ניב קיבל משכורת של כמיליון דולר בשנת 2009. יוסף פילקו, סגן נשיא החברה ולשעבר סמנכ"ל הכספים בה, קיבל שכר של 252 אלף דולר בשנת 2009. דוד שכאי, מנהל התפעול ואחד השותפים להקמת החברה יחד עם ניב, קיבל שכר של כמיליון דולר בשנת 2009. אנדראס פוץ, מנהל fxcm פרו,קיבל משכורת של 170 אלף דולר ובונוסים של 752 אלף דולר ודויד ששון, יועץ כללי לחברה, קיבל שכר של 324 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully