וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התיירות פירסם מכרז לדירוג מלונות חדש בישראל

עירית רוזנבלום

14.9.2010 / 19:03

מיסז'ניקוב: קרוב ל-90% מהמלונות ישתתפו - ליד מלון שסירב להשתתף יהיה רשום שלא דורג או סירב לדירוג



משרד התיירות פירסם ביום ראשון בקשה לקבלת הצעות מחברות המתמחות בכתיבת מכרזים לצורך כתיבת המכרז הבינלאומי לדירוג בתי מלון בישראל וליוויו בכל שלביו, בהתאם לתנאי המכרז.



בתקציב 2012-2011 מתוקצב סעיף הדירוג ב-2.5-2 מיליון שקל ומטרתו להגיע לדירוג שיתאים לצרכים הספציפיים של המלונות בישראל, ביניהם מאפיינים ייחודיים, כמו בטחון וכשרות, סעיפים שאינם מוצאים ביטוי בדירוג המלונות בעולם. סכומים אלה הם רק לשלבים הראשונים של הכנת הדירוג. לאחר מכן יידרש תקציב נוסף לשמירה ולתחזוקה של המערכת ומעבר לכך עלות חברת הדירוג עצמה, שכרגע לא ידועה.



במאי 2008 הוגשו למשרד התיירות המלצות ועדה שמונתה על ידו והמליצה להנהיג שיטת דירוג חדשה לבתי מלון שתהיה מקובלת בענף. בדברי הסיכום של הוועדה, בראשה עמדה עו"ד אילת נחמיאס-ורבין, נכתב כי אין הכוונה לחדש את שיטת הדירוג הממשלתית שבוטלה ב-1998, אלא להתבסס על דירוג ולונטרי במתכונת מסחרית "מטעם גורם בין לאומי בעל מוניטין".



הוצע כי הנהגת הדירוג תיעשה בפורום משותף למשרד התיירות, התאחדות המלונות וכן לשכת מארגני תיירות נכנסת וארגוני צרכנים. ההליך אמור היה לכלול בקשה לקבלת מידע מטעם משרד התיירות (r.f.i) ואיתור והתקשרות עם גורמים מסחריים מיומנים מחו"ל כדי לקבוע בעזרתם את שיטת הדירוג ולבנות את מערך הבקרה השוטפת שלו.



במשרד התיירות אומרים שהמכרז אמור להיות מוכן ומתורגם לאנגלית באוקטובר ולהתפרסם. מספר חודשים לאחר מכן יתקבלו ההצעות ותיבחר החברה הזוכה ובחצי השני של 2011 אמור להתחיל הדירוג עצמו.



המהלך נעשה על ידי משרד התיירות בתיאום עם התאחדות המלונות ועם הרשתות כמו פתאל, דן וישרוטל, שהביעו הסכמה בעניין הרצון בדירוג בלתי תלוי.



הדירוג החדש יהיה מבחירה (ולונטרי) והמלונות לא יחוייבו להשתתף בו. עם זאת, כדי לעודד את ההשתתפות בדירוג, יזכו המלונות המשתתפים ביתרון בקבלת כספים מקרן השיפוצים. כן יועדפו מלונות שיעסיקו כוח אדם מקצועי מיוחד שיוכשר בענף. מלון שקיבל על עצמו להשתתף בדירוג, גם אם לא יהיה שבע רצון מהדירוג בו זכה, לא יוכל לפרוש ממנו.



שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, מעריך כי קרוב ל-90% מהמלונות ישתתפו בדירוג מכיון שמלון שלא ישתתף יהיה רשום לידו שלא דורג או סירב לדירוג. כדי למנוע את המצב שקיים כיום, שבו סוכני הנסיעות מדרגים את המלונות כראות עיניהם, מתקין השר תקנות שאוסרות על הסוכנים ועל המלונות לתת לעצמם דירוג כלשהו. "אנחנו מתייחסים לדירוג כאחד מנושאי הדגל לביצוע מהפכה צרכנית עבור התיירות הנכנסת ולתיירות הפנים", הדגיש מיסז'ניקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully