וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי נוה צדק בת"א עתרו נגד בניית מגדל ליבר במתחם המסילה

רנית נחום-הלוי

14.9.2010 / 19:26

"האם תועלת למעטים מצדיקה נזק לרבים כל כך", נכתב בעתירה שתגיע להכרעת בית המשפט



מאבקם של תושבי נווה צדק ותושבי שכונת פלורנטין כנגד הבנייה המאסיבית בדרום תל-אביב עולה מדרגה.



בימים האחרונים הוגשה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב על-ידי עמותת תושבים למען נוה צדק המבקשת לעצור את בניית מגדל ליבר בשכונת נוה צדק. העתירה הוגשה בשם התושבים על-ידי עו"ד און צוק נגד המועצה הארצית לתכנון ובנייה, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל-אביב, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל-אביב יפו והיזמים אמריקן קולוני.



מגדל ליבר המתוכנן על-ידי החברה הציבורית אמריקן קולוני שבשליטת רועי לוסטרניק ומשה גבריאל ייבנה על מגרש בשטח של כ-6 דונם והוא נמצא במתחם המסילה - בין הרחובות פינס ודרך יפו דרומית לשכונת נווה צדק, סמוך למגדל נחושתן. את הקרקע רכשו היזמים תמורת 17 מיליון דולר משטראוס עלית ומהאחים עופר. הקמת המגדל אושרה בוועדה המקומית לפני כשנה, ולפי התכנון הוא יתנשא לגובה של 100 מטר. ייבנו בו 29 קומות, ויהיה בו עירוב שימושים למגורים ומשרדים.



בעתירה מבקשים נציגי תושבי השכונה להחזיר את התוכנית לתכנון מחדש תוך התייחסות לכלל השכונה בנושא הקמת המגדלים. "יש למנוע בנייה של מגלדי בבל בשכונת נווה צדק ובסביבותיה, ללא תכנון כולל ומקדים של בנייה לגובה", נכתב בעתירה. "הבסיס לתכנון מתחם המסילה המהווה בסיס לתכנון של כל המגדלים המתוכננים להיבנות באזור שכונת נווה צדק, מהווה לעג לתושבים ומתבסס על נתונים אשר בינם ובין המציאות אין ולו קשר קלוש".



העתירה הוגשה לאחר שהוועדה הארצית דחתה את הערר שהגישו התושבים והוועדה המקומית בה ביקשו להתאים את הבנייה לאופי האזור, להקים תשתיות המתאימות לשכונת מגורים (כדוגמת בתי ספר, גני ילדים ומתנ"סים) ולערוך תוכנית שתתחשב בצרכי הציבור. "האם תועלת למעטים מצדיקה נזק לרבים כל כך", נכתב בעתירה, "האם תוכנית למתחם תעסוקה שניתן לה תוקף לפני למעלה מ-10 שנים ושלא בוצעה יכולה להוות בסיס לתוכנית חדשה שמגדילה עוד יותר את זכויות הבנייה? האם ראוי להתיר ליזם לקבוע את ייעוד השימוש בקרקע תוך התעלמות מההשפעות הסביבתיות? האם ניתן לבנות לגובה בתל אביב בטרם תאושר תוכנית המתאר לעיר?".



טענה נוספת שעולה מהעתירה היא כי אישור הקמת המגדלים באזור נבע בין היתר מתוך חשיבה כי פרויקט הרכבת הקלה אמור לצאת לפועל. עם זאת הפרויקט נגנז ולא עשוי לצאת לפועל בשנים הבאות. בגבולות מתחם המסילה, בין רחוב אלנבי במזרח, דרך יפו ורחוב אילת בדרום, רחוב קויפמן עד שדרות ירושלים במערב, כבר אושרו תוכניות קודמות המאפשרות בנייה של שלושה מגדלים נוספים שיאפשרו תוספת כ-660 דירות מעבר ל-740 דירות נוספות המתוכננות.



"הדרישה שלנו היא שעיריית תל-אביב תעצור תוכניות פיתוח קיימות ותפעל בהתאם לחוק התכנון והבנייה, המחייב פרויקטים בסדר גודל כזה", אומרת יו"ר העמותה עטרה כהן, "לצערנו, הוועדה המחוזית ממשיכה בתכנון הנקודתי בלי להתייחס למסה המצטברת של כלל הבניינים".



בשבוע שכבר פורסמה החלטת הוועדה המחוזית המאשרת את תוכנית "תפרי צדק דרום". גם תוכנית זו המתעלמת מהצורך לתכנון כולל ומאפשרת את סלילת כביש שלבים בתוך נווה צדק, אשר יהפוך את השכונה למרכז מסחרי סואן. מהלך זה מעורר התנגדות ובימים אלה שוקלים התושבים לנקוט בהליכים משפטים גם נגד החלטה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully