וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים להבאת רשת וול מארט לישראל

רז סמולסקי ועדי דברת מזריץ

15.9.2010 / 8:40

חברת הנדל"ן מנרב מנהלת מגעים ראשוניים עם הקמעונאית הגדולה ביותר בעולם. לרשת הוצעו מספר מיקומים לסניפים, אך נציגיה עדיין לא ביקרו בישראל כדי לבחון אותם

האם וול-מארט, רשת הקמעונות הגדולה ביותר בעולם, בדרכה לישראל? חברת הנדל"ן מנרב מנהלת מגעים עם הרשת במטרה לשכנעה לפתוח סניף במדינה. במסגרת המגעים הראשוניים בין הצדדים הציעו אנשי מנרב לבנות סניף של וול-מארט על אחת מקרקעותיה של חברת הנדל"ן.

מנרב, שבשליטת אברהם קוזניצקי, פנתה לפני כמה חודשים לוול-מארט כדי לעניין אותה בכניסה לישראל. מנרב אינה מבקשת להשיג זיכיון להפעלת הרשת בישראל; שיתוף הפעולה אמור להתבסס על התקשרות נדל"נית, שבמסגרתה תבנה מנרב מבנה לפי דרישות וול-מארט ותמכור אותו לרשת או תשכיר לה אותו בשכירות ארוכת טווח.

בחודשים האחרונים חיפשה מנרב קרקעות מתאימות - גם כאלה ששייכות לחברות אחרות - ועיניינה את וול-מארט בכמה אפשרויות. עד כה לא ביקרו בישראל נציגים מטעם הרשת האמריקאית כדי לבחון את ההצעות.

ההיפר-מרקטים של וול-מארט בארה"ב מציעים כמעט כל מוצר - החל במזון, עבור במוצרי אלקטרוניקה וכלה בכלי נשק (ראו מסגרת). מכיוון שכך, רבים מסניפי החברה ענקיים - ומגיעים לגודל של 20 אלף מ"ר ויותר. וול-מארט שואפת לפתוח סניפים שצמודים לחניונים עיליים פתוחים שבהם מאות מקומות חניה.

מנרב סירבה להגיב לידיעה. מוול-מארט נמסר בתגובה: "לא פירסמנו כל הודעה, ואיננו מגיבים על השערות ושמועות בשוק".

ביולי השנה יזם מכון היצוא הישראלי ביקור קניינים מטעם וול-מארט בישראל. הקניינים ביקרו במפעלי פלסטיק ופגשו בנציגים של חברות כגון כתר פלסטיק, פולידיזיין, משחקי יצירה וקלגב.

מנרב נוסדה ב-1969 על ידי קוזניצקי, המכהן כיו"ר הדירקטוריון וכמנכ"ל החברה. מנרב פועלת בתחום ייזום נדל"ן וגם כחברת ביצוע קבלנית של פרויקטים למגורים ופרויקטים ציבוריים. החברה מעורבת כיום בייזום והקמה של כ-1,000 דירות ברחבי המדינה. למנרב גם פעילות בתחומי התשתיות והאנרגיה.

שוק רווי

אם וול-מארט תיכנס לישראל, היא תמצא את עצמה מתחרה בשוק רווי. ישראל היא בין חמש המדינות המובילות במספר ההיפר-מרקטים לנפש, וגם שיעור הסופרמרקטים הרגילים בה גבוה מהממוצע העולמי. צפיפות החנויות בישראל גבוהה יותר מאשר באנגליה, בפורטוגל, באיטליה ובפינלנד, לדוגמה.

רשתות השיווק הפרטיות בישראל, הנמצאות בתהליכי התרחבות אגרסיביים, צמחו מהר בשלוש השנים האחרונות. ב-2007 היו להן 200 חנויות שהשתרעו על 230 אלף מ"ר, וכיום הן מפעילות 290 חנויות בשטח 350 אלף מ"ר. לפי נתוני חברת המחקר צ'מנסקי בן שחר, בשנתיים-שלוש הקרובות מתכננות הרשתות הפרטיות לפתוח חנויות נוספות שישתרעו על 60 אלף מ"ר לפחות. בתוך שלוש עד חמש שנים צפויה בסך הכל בשוק הסופרמרקרים תוספת של 200 חנויות חדשות בגודל 200-300 אלף מ"ר. התחרות בשוק, הרווי ממילא, תיעשה קשה אף יותר.

שוק מוצרי הצריכה בישראל (מזון, משקאות, טיפוח הפרט ומוצרים לבית) מסתכם ב-32 מיליארד שקל. על פי נתוני נילסן, את השוק מובילה קבוצת שופרסל, שנתח השוק שלה כ-37%. אחריה ממוקמת רבוע כחול, המפעילה את רשתות מגה, עם נתח שוק של כ-21%. המינימרקטים הפרטיים והרשתות הפרטיות מחזיקים יחד בכ-38% מהשוק. הרשתות הפרטיות (רמי לוי שיווק השקמה, חצי חינם, כמעט חינם, אבא ויקטורי ואחרות) מחזיקות לבדן ב-29% מהשוק, וצומחות על חשבון שתי הרשתות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully