וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוי תושבי אזור הנתב"ג עלול לעלות לכולנו כסף

זוהר בלומנקרנץ

15.9.2010 / 8:30

שר האוצר התחייב בפני רש"ת לפעול כך שתוכל לשאת בפיצוי התושבים המתגוררים באזור נתב"ג בגין רעש המטוסים, "בין אם בדרך של העלאת אגרות ובין אם בכל דרך אחרת"

ציבור הנוסעים לחו"ל וחברות התעופה עשויים להיות אלה שיישאו בהוצאה הכספית של תשלומי הפיצויים לתושבי אזור נתב"ג - כך עולה ממכתב התחייבות ליו"ר מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה (רש"ת), עובדיה עלי, שעליו חתום שר האוצר, יובל שטייניץ. הפיצויים עבור ירידת ערך הדירות באזור בשל רעש המטוסים עשויים להגיע ל-5 מיליארד שקל ואף יותר.

מכתבו של שר האוצר לעלי סלל את הדרך לסיום השביתה שבה פתחו שלשום עובדי רש"ת, ששיבשה את הפעילות בנתב"ג. במכתב, שהגיע ל-themarker, כתב שר האוצר: "נפעל לכך שרש"ת תוכל לשאת בעלויות הנובעות מפסק הדין לעניין פיצוי כספי לתושבים בגין תביעות על סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה - בין אם בדרך של העלאת אגרות ובין אם בכל דרך אחרת".

ברש"ת העדיפו אתמול שלא להגיב לדברים.

בענף התעופה העריכו אתמול כי סיום השביתה יאיץ את מתן הפיצויים לתושבים בסביבת נתב"ג. עו"ד נרי ירקוני, שייצג את התושבים במאבקם המשפטי, אמר אתמול: "להערכתי, אם אכן נכונים הפרסומים כי סוכם שמשרד האוצר הוא שיישא בפיצויים שבגינם חויבה רש"ת, הרי שסיום השביתה יביא אולי סוף סוף גם לסיום הסאגה המשפטית שבין תושבי הסביבה לרש"ת".

עו"ד משה רז-כהן, המייצג אף הוא תושבים שתבעו את רש"ת, הזהיר את עלי כי העברת כספים לקרן שמיועדת להבטחת הפנסיה של עובדי רש"ת עשויה להיחשב העדפת נושים. לדבריו, פסק הדין בעניין ירידת ערך הדירות בגלל רעש המטוסים יביא בתוך תקופה לא ארוכה לחיוב הרשות בדמי הפיצוי. "על הרשות להימנע בתקופה זו מכל פעולה של העברת כספים מקופתה לקרן נפרדת כלשהי, לייחוד כספים או להעברתם באופן שעלול להכביד או לסכל את ביצוע פסק הדין. פעולות אלה הן הברחת נכסים אסורה", אמר רז-כהן.

בתוך כך פירסמה אתמול הנהלת רש"ת הודעה מיוחדת, שסותרת את הודעת ההסתדרות לגבי הסיכום שהושג שהביא לסיום השביתה. בהודעה נכתב כי "בניגוד לפרסומים, בשוב שלב של המו"מ בין העובדים, משרדי התחבורה, האוצר והנהלת רש"ת - לא הוטלה האחריות להעברת כספי הפנסיה של העובדים על יו"ר מועצת רש"ת, עובדיה עלי". על פי ההודעה, "סוכם כי יו"ר מועצת רש"ת יעלה את סוגיית העברת כספי הפנסיה לדיון במועצת רש"ת ולהחלטתה בסוגיה זו. מועצת רש"ת הינה גוף סוברני לקבל החלטות ואלה יתקבלו לאחר שכל הנתונים ימסרו לחברי המועצה".

שלשום פירסם דובר ההסתדרות הודעה רשמית, לפיה "במסגרת הסיכום שהושג בין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר ועד עובדי רש"ת, פנחס עידן, לבין משרד האוצר, משרד התחבורה והנהלת רש"ת, הוחלט כי יו"ר רש"ת יהיה אחראי, על דעת משרד האוצר, להעביר את כספי הפנסיה של העובדים לחשבון נאמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully