וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת מצווה סופרסטאר

מאת רינה רוזנברג

15.9.2010 / 7:00

חגיגות בת המצווה נהפכו מזמן להפקה גדולה ויקרה ? אחרי הטיול ליורודיסני והפקת בוק דוגמנות, השיגעון החדש של נערות רבות הוא לככב בקליפ שאפשר להציג לאורחים במסיבה, להעלות ליו-טיוב ולקוות שבין הצופים יהיה סוכן שיהפוך אותן לכוכבות ? איך זה עובד, כמה זה עולה להור



>> אם תקלידו ביו-טיוב את המלים קליפ בת מצווה יעלו לכם לא פחות מאשר 4,700 תוצאות של קליפים של בנות שלקראת חגיגות בת המצווה ביקשו מההורים לממן עבורן יום צילומים להפקת קליפ שבו הן מככבות. כל קליפ מאפשר לבנות להפגין את יכולות המשחק, השירה, הריקוד והדוגמנות שלהן ולהרגיש כמו כוכבות פופ אמיתיות.



אולי בנות המצווה רוצות לשחזר את ההצלחה של ג'סטין ביבר בן ה-16, שלפני שלוש שנים בעקבות פרסום קליפ בכיכובו ביו-טיוב, הגיע אליו נציג של חברת הקלטות והפך אותו לכוכב פופ בלתי מעורער של בנות העשרה בשנתיים האחרונות. ואולי זה עוד צד של תעשיית היופי סביב חגיגות בת המצווה, שהחלה לפני כמה שנים עם הכנת בוק צילומים, והשתכללה באחרונה עם האפשרות להכין לכבוד האירוע וידיאו קליפ שבו הילדה היא הכוכבת הראשית.

סגנונות הקליפים הם שונים ומגוונים. כך לדוגמה, הילדה והוריה יכולים להחליט שאת השיר שיתנגן ברקע תבצע הילדה לאחר שתקליט אותו באולפן הקלטות מקצועי.



את הקליפ אפשר לצלם במקומות שונים שיוכתבו על ידי תסריט מוכן מראש, או להסתפק בצילום אולפן ובעריכה ישולבו אפקטים של אנימציה שיציגו את הילדה בתוך עולם מצויר עם דמויות דמיוניות.



בר, לדוגמה הכינה לקראת חגיגות בת המצווה קליפ בחברת one day model שמציג את הכנותיה לצילומי אופנה - כמו דוגמנית אמיתית.



"תמיד היה לי חלום להיות דוגמנית ולהיות מפורסמת. עשיתי בוק רגיל וזה לא ממש ריגש אותי. אבל בהכנת הווידיאו הזה, שמראה איך מאפרים אותי ועושים לי תסרוקת, היתה לי תחושה של פעם בחיים ואני מקווה שזאת לא תהיה הפעם האחרונה" אומרת בר.



לדברי גולן קריאו, בעלי החברה, מדובר בסט צילומי אופנה לכל דבר למרות שהעבודה היא עם ילדים קטנים.



הכיף הזה עלה לרחל, אמא של בר 5,900 שקל (כולל צילומי הבוק) אבל היא שלמה עם ההוצאה: "היא רצתה שתהיה לה חוויה של דוגמנית ואני הגשמתי לה את החלום. הקרנו את הקליפ באירוע בת המצווה וקיבלנו עליו המון מחמאות", אומרת האם.



הקליפ של חן צולם באולפני סולאריס בראשון לציון והציג אותה כאילו היא נמצאת בעולם דמיוני. הילדה החליפה בקליפ שלוש מערכות לבוש ואופרה קלות. "במקום שהילדה תעמוד מול כולם היא הופיעה בקליפ". אומרת אמה כוכי, ששילמה עבור הקליפ כ-2,000 שקל.



"הנטייה של בני נוער להתבגר בצורה מואצת ולאמץ דפוסים שלדעתם מבטאים נורמות של מבוגרים הופכת לנפוצה יותר ויותר", אומר ד"ר אמיר שפר, פסיכולוג ומרצה בבית הספר למדעי ההתנהגות במסלול האקדמי המכללה למינהל. לדבריו, הילדה מעצבת את הדימוי העצמי שלה בהתאם למה שהיא תופשת כאטרקטיבי ומקובל: "אם היא רואה כוכבת נוער שעושה כל מיני תנועות היא תחזור על אותן תנועות ובדימוי שלה היא דומה לאותה כוכבת אטרקטיבית", הוא מסביר.



"הרצון של הבנות להציג את האטרקציה שבהן היה קיים מאז ומעולם, אבל עכשיו זה מתחיל בגיל מוקדם יותר בצורה בולטת יותר כתוצאה מהחשיפה לאינטרנט ולכלי התקשורת. הדבר המדאיג הוא שיש סממנים מיניים בוטים יותר".



כששאלנו את כוכי אם היו לה חששות כאלה טרם הצילומים היא ענתה ש"אולי הילדה עושה פרצופים למצלמה ורוצה להראות כאילו היא מופיעה ב-mtv, אבל היא עדיין ילדה והיא לא הולכת להיות מחר דוגמנית. אני הגשמתי לה חלום ליום אחד והיא הרגישה כמו כוכבת, אז מה?".



גם תמי, אמא של דור שעשתה קליפ לכבוד בת המצווה אצל one day model, טוענת שמדובר בטרנד תמים לחלוטין - "האיפור היה מינימליסטי ולא כבד. דור לא עשתה פרסומת או דיגמנה היא פשוט רצתה להראות לחברים ולמשפחה את מה שהיא אוהבת לעשות - לרקוד ולשיר".



איפה שמים את הגבול? "אני חושב שיש מקום להורים לפקח ולבדוק. אם מדובר בילדה המציגה את היכולת שלה לנגן ולשיר אז זה בסדר. צריך לראות שהקליפ מותאם לגיל של הילדה ואין בו דברים בוטים ופרובוקטיביים", אומר ד"ר שפר.



לדברי הדר קוגל, מנחת הורים בכירה במכון אדלר יש בתופעת הקליפים עידוד פולחן אישיות שמהווה פער בין החיים האמיתיים של הילדה, שמחייבים כישורי השתלבות, לבין הרצון להאדיר ולהעמיד את הילדה על במה ולתת לה הרגשה שהעולם סובב סביבה. "לדעתי כל הורה צריך להתחבר לערכים שלו ולדעת מה הגבולות שלו בעניין הזה ולהעביר את המסר לילד. גם אם ההורים מחליטים בסופו של דבר להגיד לילד לא, עליהם להסביר בצורה ברורה למה הם החליטו כך מבחינה ערכית ומבחינה כלכלית".



את התאומות ים ובר, הרעיון להופיע בקליפ בחגיגת בת המצוה, הלהיב במיוחד. הן חשבו שזו דרך מקורית ונחמדה להציג למשפחה ולחברים שיבואו לברך אותן ביום המיוחד את כישורי השירה והריקוד שלהן. עם זאת, הן לא רצו לעשות זאת בהופעה חיה מחשש שיתרגשו ויפשלו תוך כדי ההופעה. את צילומי הקליפ השתיים עשו בחברת קליפ נולד, שם כותבות מלים מקצועיות שינו את מלות השיר שהן ביצעו למלים שיתאימו לבנות.



הצילומים נמשכו כשלוש שעות בהן הבנות הקליטו את השיר. מחיר יום הצילומים, כולל הקלטת השיר, עריכת הקליפ ושינוי המלים הוא 1,100 שקל. "הילדות מצולמות בחוץ כשהן עושות גלגלונים ומשתוללות ועושות שמח. המטרה היתה להראות כמה הן מוצלחות וכמה אנחנו גאים בהן", אומרת גלי, אמן של הבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully