וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 2004: יפן מתערבת בשוק המט"ח

15.9.2010 / 8:00

הבנק היפני המרכזי התערב בפעם הראשונה מזה 6 שנים במסחר המט"ח ורכש דולרים. ההתערבות באה בניסיון לעצור את התחזקות הין, שפוגעת בכלכלה. הדולר והניקיי מגיבים בעליות

יפן התערבה בשוקי המט"ח היום, לראשונה זה 6 שנים, על מנת לנסות לצמצם את הנזק הכלכלי שגורמת התחזקות הין. התערבות הבנק המרכזי דחפה את שער הין בחדות כלפי מטה, והובילה את בורסת טוקיו כלפי מעלה ב-2.6%. הין צונח כעת ב-2.4% מול הדולר, לרמה של 85.015 ין לדולר. אתמול הגיע המטבע היפני לשיא של 15 שנים בסך 82.87 ין, לאחר התחזקות של כ-15% מתחילת השנה. ין חזק פוגע ביצואניות היפניות, עליהן מבוססת הכלכלה היפנית במידה רבה, שכן הוא פוגע בתחרותיותן ורווחיותן מחוץ לגבולת יפן.

שר האוצר של יפן, יושיהיקו נודה, אישר את ההתערבות, ואמר כי טוקיו נמצאת בקשר עם רשויות זרות, אך כי פעלה על דעת עצמה. לדברי מקורות בשוק, הבנק המרכזי המשיך את מכירת הינים במהלך הבוקר.

"הרשויות ביפן הכריזו מלחמה כאשר אותתו כי לא יאפשרו לין ליפול ל-80 ין לדולר בקלות", אמר לי ג'ין-וו, ראש מחלקת מחקר בחברת ההשקעות nh אינווסטמנט אנד פיוצ'רס בסיאול. "כבר קשה למשקיעים לבצע הימור חד-כיווני על ין חזק. אני חושב שהין עשוי להיחלש לממוצע של 60 יום של 86 ין לדולר, והשחקנים בשוק יצברו שורטים גדולים על הדולר".

ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, מנסה להרגיע את שוקי הין, אך עד כה לא התערב בשווקים באופן אקטיבי, יתכן מחשש מפעולה חד-צדדית ללא גיבוי קבוצת 7 המדינות המתועשות (g7). קאן נבחר מחדש לראש מפלגת השלטון אתמול, בבחירות המפלגתיות עליהן התמודד מול איצ'ירו אוזאווה, תומך חזק בהתערבות בשוקי המט"ח. עם זאת, לא ברור האם ממשלת קאן מסוגלת להתמיד בהתערבות ממושכת ויקרה בשוקי המט"ח, בדומה לזו שביצעה הממשלה ב-2003-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully