וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים: עסקים קטנים ובינוניים לא מקופחים במתן אשראי

מוטי בסוק

15.9.2010 / 9:09



>> "למערכת הבנקאות יש תרומה משמעותית להתפתחות המגזר העסקי בישראל, כולל עסקים קטנים, בינוניים וגדולים, במשך עשרות שנים. הבנקים מלווים את המגזר העסקי, כמו מגזרי לקוחות אחרים, במקצועיות ובאחריות" - כך נאמר בתגובה של איגוד הבנקים לדברי יהודה אלחדיף, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, שטען כי העסקים הקטנים בישראל מופלים לרעה בקבלת אשראי בנקאי.

"העסקים הקטנים והבינוניים, האחראים לכ-50% מהתוצר העסקי, מקבלים רק 22% מהאשראי הבנקאי", אמר אלחדיף באחרונה. "הקרן הממשלתית להלוואות מסייעת רק ל-0.2% מהעסקים הקטנים והבינוניים".



לפי איגוד הבנקים, "כמי שאחראית על כספו של הציבור, מחויבת מערכת הבנקאות לנקוט זהירות רבה בכספים המופקדים אצלה. לטענה לפיה קיים פער גדול בין תרומת מגזר העסקים הקטנים והבינוניים לתוצר לבין היקף האשראי שמעניקה לו מערכת הבנקאות אין בסיס עובדתי. נתח האשראי של עסקים קטנים ובינוניים לפי דו"חות הבנקים ל-2009 הגיע לכ-38%, כך שלא ניתן לדבר על פער מהותי בין חלקם באשראי הבנקאי לבין תרומתם לתוצר".



באיגוד הבנקים טוענים כי הנתונים שהציגה ההתאחדות מטעים, שכן בכל הקשור לתרומת העסקים לתוצר הם כוללים עסקים קטנים ובינוניים - ואילו נתוני האשראי שמקבלים העסקים מהבנקים כוללים עסקים קטנים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully