וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבת להנפקה בבורסה: פיני כהן, לשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל, מונה ליו"ר אלדן

דניאל שמיל

15.9.2010 / 9:14

שי דהן, מנכ"ל משותף בקבוצת אלדן: "הסיבה להנפקה היא גמישות גדולה יותר בהשגת מימון"



חברת הליסינג וההשכרה אלדן ממשיכה בהכנות להנפקה בבורסה: החברה הודיעה אתמול על מינויו של פיני כהן לתפקיד היו"ר, במקומו של יוסי דהן, בעלי החברה. כהן (59) היה בעבר מנכ"ל אלדן, במחצית השנייה של שנות התשעים, ואחר כך ניהל את קבוצת אפריקה ישראל וכיהן כיו"ר תשובה אחזקות. כהן משמש היום כיו"ר וכשותף בחברת אמריקה ישראל להשקעות.







שי דהן, מנכ"ל משותף בקבוצת אלדן, אמר כי "החברה קיבלה החלטה להיות ציבורית. זה מתבקש להנפיק חברה בסדר הגודל של אלדן. בעיקר מטעמים של ניהול פורמליסטי ומסודר. המינוי של פיני כהן הוא חלק מהצעדים האלה. אנחנו עושים צעדים נוספים לקראת ההנפקה, כולל הכנת טיוטות לתשקיף, שנעדכן בבוא העת. קשה לומר מתי זה יקרה, אבל אני מעריך שתוך שנתיים לכל היותר".



"הסיבה להנפקה היא גמישות גדולה יותר בהשגת מימון", הוסיף דהן. "אבל גם רצון להפוך את הניהול למסודר יותר. הבעלים של אלדן (אביו של שי, יוסי דהן- ד"ש) רוצה שלחברה יהיה שווי מוכר ותנוהל תחת כללים של חברה ציבורית. ההנפקה תהיה של מניות. לא נכנסים לבורסה רק כדי להנפיק אג"ח".



אתה אומר שכדאי להנפיק מעל גודל מסוים, אבל יבואני הרכב הגדולים בכלל לא שוקלים הנפקה.



"הפעילות של יבוא הרכב שונה לגמרי. בשוק שולטות כמה משפחות עם קשרים מבוססים עם יצרנים בחו"ל. הנכס היקר ביותר שלהם הוא הזיכיון. אני מאמין שאם נהיה חברה ציבורית, גם פעילות היבוא הרכב העתידית שלנו תהיה במסגרת הפעילות הנסחרת בשוק ההון".



הרבה יבואנים נכנסים לתחום הליסינג, ושלמה סיקסט חוזרת להיות יבואנית. כל זה משנה את התחרות לקראת השנה הבאה, על רקע עליית שווי השימוש.



"התחרות חריפה מאוד גם היום. שווי השימוש, להערכתי, לא ישפיע מאוד על השוק. המס עולה, אבל הירידה במחירי הליסינג מאזנת אותו. אנחנו רואים שיבואנים נכנסים לליסינג, אבל הם לא מקימים אופרציות גדולות בתחום. גם אם חברת ליסינג הופכת ליבואן, היא חייבת לקנות מאחרים. אנחנו חייבים לקנות מגוון ולפזר את הסיכונים. לכן, התהליכים האלה לא ישנו את השוק".



מה תהיה המעורבות של אביך, יוסי דהן, אחרי השינויים בחברה?



"המעורבות תימשך. תהיה הפרדה בין בעלים ובין יו"ר. הבעלים כבר לא צריך להיות מעורב בפעילות היומיומית ולחיות אותה. בנינו נבחרת שכוללת את אבי כבעלים, את אחי (מומי דהן, המנהל את תחום הנדל"ן. ד.ש) ואותי כמנכ"לים משותפים ואת פיני לוי כיו"ר כדי שתוביל את החברה להנפקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully