וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האיתור לבנק ישראל תובא ביום ראשון לאישור

מוטי בסוק

15.9.2010 / 13:05

שר האוצר יגיש לאישור הממשלה את הרכב הוועדה שתאשרר את נציגי הציבור לגופים החשובים ביותר בבנק ישראל. בין השמות בהרכב: השופט בדימוס אליהו וינוגרד ורו"ח מוטי פרידמן

שר האוצר, יובל שטייניץ, יביא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה את הרכב ועדת האיתור למינוי נציגי הציבור לשני הגופים החשובים ביותר בבנק ישראל - הוועדה המוניטרית והמועצה המנהלית של בנק ישראל - השופט בדימוס אליהו וינוגרד, רו"ח מוטי פרידמן וד"ר טלי רגב.

שלשום אישררה ועדת שפניץ, הוועדה לאשרור מועמדים לתפקידים בכירים בשרות הציבורי, את בקשת שר האוצר, לאשרר את מועמדות פרידמן ורגב לחברי ועדת האיתור. לפני כארבע חודשים קבע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי בראש הוועדה יעמוד שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, אליהו וינוגרד.

רו"ח מוטי פרידמן (58) היה עד לפני כחצי שנה יו"ר חברת החשמל. קודם לכן היה המשנה ליו"ר משרד רואי החשבון דלויט-בריייטמן-אלמגור. ד"ר טלי רגב, סיימה את לימודי הדוקטורט בכלכלה באוניברסיטה האמריקאית היוקרתית, mit בבוסטון. עבדה בבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו. היום היא חוקרת במחלקה לכלכלה באוניברסיטת תל טבחב. היא האישה היחידה בפורום המייעץ לשר האוצר בתחומי משק וכלכלה.

נושא הקמת וועדת האיתור נמשך כארבע חודשים, זמן ארוך מידי לדעת בנק ישראל. הוועדה אמורה לאשרר את נציגי הציבור לשני הגופים החשובים ביותר בבנק לפי חוק בנק ישראל החדש - הוועדה המוניטרית והמועצה המנהלית. הקמת שני הגופים החדשים תחולל מהפכה אמיתית בדרך עבודת הבנק.
לאחר שהממשלה תאשרר, כצפוי, ביום ראשון את הרכב וועדת האיתור, הוועדה תחל לפעול. על פי הערכות, היא תסיים את עבודתה תוך חודשיים-שלושה. הממשלה אישרה לפני כחודשיים, לבקשת שר האוצר, את המסגרת ותנאי העבודה של הוועדה.

לפי חוק בנק ישראל החדש, בבנק ישראל תפעל ועדה מוניטרית, שתנהל את כל הצדדים הכלכליים בעבודת הבנק ומועצה מינהלית, שתנהל את הצדדים הבירוקרטיים הקשורים בפעילות הבנק. הוועדה המוניטרית אמורה לקבוע את הריבית במשק ואת אופי פעילות בנק ישראל בשוק ההון. המועצה המנהלית אמורה לשמש כמעין דירקטוריון הבנק, כולל קביעת משכורות העובדים.

בוועדה המוניטרית יהיו שישה חברים, הנגיד (יו"ר הוועדה), המשנה לנגיד, חבר בהנהלת בנק ישראל, ושלושה דירקטורים חיצונים. במועצה המנהלית יהיו שבעה דירקטורים, הנגיד והמשנה לנגיד וחמישה דירקטורים חיצוניים. בראש המועצה יעמוד אחד הנציגים החיצוניים. ועדת האיתור תמנה את כל שמונת הנציגים החיצוניים בשני הגופים.

בבנק ישראל משלימים בימים אלו בחירת מזכיר משותף לוועדה המוניטרית ולמועצה המייעצת, ואת עוזרי המזכיר. לשני הגופים החדשים הוקצו חדרי עבודה ואולם ישיבות בקומה ה-7 של הבנק, קומת הנהלת הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully