וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים סימו טובול: "יורם קארשי עירבב וחירטט אותי"

עמית בן-ארויה

15.9.2010 / 15:30

טובול העיד בנוגע להבטחות קארשי לפעול לביטול חקירת מס נגדו; במהלך חקירתו הפגין לחץ והשופט נסה להרגיעו



"אני הבנתי שיורם קארשי מחרטט אותי. הבן אדם עבד עלי לאורך כל הדרך"- כך העיד היום חברו של קארשי, איש העסקים הירושלמי סימו טובול, מקורבה של שולה זקן, במשפט רשות המסים. טובול העיד בנוגע להבטחות קארשי לפעול לביטול או מיתון חקירת מס נגדו.



פרשת סימו טובול לא נכללה בכתבי האישום נגד ג'קי מצא, לשעבר מנהל רשות המסים, ושולה זקן, שהיתה ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. לפי טיוטת כתב האישום, זקן ניסתה לסייע למקורביה, ובהם טובול, להגיע להסדרי מס מקלים דרך מצא. במשטרה סברו כי זקן ביקשה לסייע לטובול, ידיד קרוב שהסתבך בחקירה בנוגע להעלמת מס בסך 12 מיליון שקל. החשד נגד טובול היה כי פנה דרך יורם קארשי למצא, וביקש התערבות בחקירה שהתנהלה נגדו. בכתב האישום עצמו לא נותר זכר מכך. טובול, שעוסק בתחום חומרי הבנייה, נחקר באזהרה והתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.



מדוע פנית לקארשי, נשאל. "בתור איש ציבור קארשי מקושר להרבה אנשים. פניתי להרבה אנשים שיעזרו לי", השיב העד. "לא ידעתי שיש לו קשרים ספציפיים ברשות המסים. אני ידעתי שכל התיק שלי הוא הלשנה. זה שהלשין הפסיד נגדנו במשפט והוא יצא שקרן וגנב. זה מה שרציתי שיסבירו להם". על בסיס מה קארשי יכול לעשות משהו שעורכי הדין ורואי החשבון אינם יכולים?, הקשה התובע אלון. "על בסיס חברי", ענה טובול.



במהלך עדותו השמיע התובע, עו"ד יוסי אלון, שיחות של קארשי עם מצא בו נושא השיחה הוא טובול. נשמעו גם שיחות בין טובול לקארשי בו מדברים על אדם מסוים שקארשי צריך לדבר עמו כדי לנסות להסדיר את העניין. טובול סירב לאשר כי מדובר במצא. "אני לא זוכר, זה יכול להיות כל אחד שיכול היה לסייע". "האם ציפית שידבר עם מצא?", שאל התובע. "ציפיתי שידבר עם כל מי שהוא יכול", ענה טובול כשהושמעה אחת השיחות בהן דנו קארשי ומצא על חקירת המס שלו, "זה חירטט והשני חירטט לו. אף אחד לא עשה כלום".



בשלב זה החל טובול לטעון שבדיעבד הבין שקארשי "עירבב" אותו. "הוא לא יאהב לשמוע את זה", העיר השופט כספי תוך שהוא מחייך לעבר קארשי. מייד לאחר מכן ביקש השופט מטובול להבהיר במה הוא מתכוון במלת הסלנג "עירבב". תשובת טובול: "הוא הרדים אותי בתשובות שלו. לדעתי, ולא נעים לי לומר, הוא לא עשה כלום".



הטענה המרכזית נגד מצא היא שהוא האמין שמינויו למנהל הרשות היה בזכות השתדלנות של קארשי ורו"ח קובי בן-גור ולכן הואשם בקבלת שוחד. בתמורה לכך סייע לכאורה לשניים בקידום מינויים של אנשי שלומם ברשות.



מצא מואשם, אפוא, בסיוע לשוחד ובשמונה אישומי מרמה והפרת אמונים. קארשי, בן גור וארבעה בכירים לשעבר ברשות מואשמים בעבירות שוחד. המשפט מתנהל בפני סגן נשיא בית המשפט מחוזי מרכז בפתח תקוה, זכריה כספי. משפט של זקן הופרד ומתנהל בבית משפט השלום בירושלים.



חברה טובה, הגדיר טובול בעדותו את הקשר עם שולה זקן, "אנו מכירים שנים רבות ומצויים בקשר יומיומי. מדברים על הכל", אמר. "היא היתה אחותי. לא הסתרתי ממנה דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully