וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א נסגר בירידות קלות

ואדים סבידרסקי

15.9.2010 / 16:53

יום המסחר בבורסה בתל אביב נחתם במגמה שלילית לצד מימושים כבדים במניות הגז והנפט. מדד ת"א 25 איבד 0.1% מערכו ות"א 100 נחלש ב-0.3%. רציו וגבעות צנחו בכ-8%

המסחר באחד העם נחתם בירידות שערים קלות לצד מימושים כבדים במניות הגז והנפט. מדד ת"א 25 איבד 0.1% ונסגר ברמה של 1,178.09 נקודות. מדד ת"א 100.ירד ב-0.3% ונחתם ברמה של 1,090.84 נקודות. מדד מניות הנדל"ן נחלש ב-0.1% ומדד מניות הבנקים ירד ב-1.2%.

סמוך לשעת הסגירה בתל אביב, המסחר בוול סטריט נפתח במגמה יציבה תוך שינויים של עד 0.1%.

בזירת המקרו האמריקאית, התפרסמו אמש נתוני המכירות הקמעוניות שהראו עלייה גבוהה מהצפוי של 0.4% באוגוסט לעומת החודש הקודם, כאשר האנליסטים ציפו לעלייה של 0.3% במכירות לעומת חודש יולי. בניכוי מכירות כלי הרכב, עלו המכירות הקמעוניות ב-0.6% לעומת ציפיות האנליסטים לעלייה של 0.4%. היום יתפרסם מדד הייצור התעשייתי לחודש אוגוסט, כאשר קונסנזוס האנליסטים צופה שיפור של 0.2% בלבד, בהשוואה לקריאת המדד הקודמת שהצביעה על עלייה של 1%.

בזירת המקרו הישראלית, צפוי להתפרסם הערב מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. קונסנזוס הכלכלנים צופה כי המדד צפוי לעלות בכ-0.4%-0.3% לעומת החודש הקודם. בבית ההשקעות פסגות צופים עלייה של 0.4% ומציינים כי "מסתמנות עליות במחירי המזון וזאת בשל עליית מחירי החיטה בעולם הגוררים התייקרות בשלל מוצרי הבצק.

"מחירי סחורות חקלאיות נוספות עולים עקב מזג אוויר בעייתי. גם במחירי הבשר הטרי צפויה עלייה, בין השאר, עקב הסרת הסגר מעל רצועת עזה והגידול בביקוש בתקופת חג הרמדאן. סעיף הדיור צפוי להמשיך ולעלות בקצב של 0.6% בהתאם לממוצע בחודשים האחרונים", נכתב. בפסגות מניחים גם שקצב עליות זה יימשך עד סוף השנה ויירד במעט ב-2011.

מימושים כבדים בזירת הגז והנפט

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש אוגוסט 2010 רשם עלייה של 2.6% לרמה של 50.6%. המדד חצה את רמת ה-50, המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות, לאחר שלושה חודשים בהם היה מתחתיה. בין רכיבי המדד בולטת עלייה חדה של 10.6 נקודות בביקושים ליצוא וכן עלייה במלאים. רכיב הביקושים המקומיים ירד החודש ב-2.6 נקודות, וזה החודש הרביעי ברציפות בו הוא נמצא מתחת לרמה של 50.

המשק הישראלי מחק את העודף ההתחייבויות נטו מול חו"ל לאחר שירד, ברבעון השני של 2010, בכ-16 מיליארד דולר ועבר לראשונה לעודף נכסים של כ-1 מיליארד דולר, כך נמסר מחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל. הסיבה העיקרית לכך טמונה בירידה ניכרת של כ-17% במחירי המניות הישראליות שבידי תושבי חוץ.

יתרת החוב החיצוני ברוטו של המשק עלתה ברבעון השני 2010 בכ-0.8 מיליארד דולר לסך כ-94 מיליארד בסוף יוני 2010. עיקר העלייה חלה כתוצאה מרכישת אג"ח ממשלתיות על ידי תושבי חוץ שקוזזה חלקית על ידי השפעת התחזקות הדולר מול השקל. כמו כן, היחס שבין החוב החיצוני ברוטו לתמ"ג (תוצר מדיני גולמי) עמד בסוף הרבעון על 47.5%, עלייה של כ-2.5% בהשוואה לממוצע בארבעת הרבעונים הקודמים.

איזי אנרגיה, המפעילה תחנות דלק בארה"ב, שבשליטת ד"ר אלי זהבי הודיעה אמש, לאחר סגירת המסחר כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת 10% בהיתר המוקדם הימי "גל". על פי הודעת החברה, העיכוב בהוצאת הדיווח נבע מחששה של איזי לפגיעה או אי השלמת המשא ומתן. החברה הראתה לפני מספר חודשים על כוונתה להיכנס לתחום החיפושים, והגישה יחד עם רציו בקשה לקבלת רישיון "חוף", אך אלו נדחו על ידי הממונה על חיפושי הנפט מכיוון שלא עמדו בדרישות המינימליות.

שמיר אחזקות, זרוע הנפט והגז של קבוצת יולי עופר, הודיעה הבוקר על רכישת 10% מרישיון "שרית" שבאשדוד תמורת 400 אלף דולר. שמיר תשלם את הסכום אך רק בתנאי שקידוח "אשדוד A3", המתנהל בימים אלו, יתגלה כתגלית מסחרית כלשהי, ללא קשר לגודלו. בינתיים ישלם עופר את חלקו כשותף במימון הקידוח שבוצע עד כה, המוערך בכ-200 אלף דולר.

שותפות חיפושי הנפט גבעות, הודיעה היום לבורסה כי קיבלה את הדו"ח ההנדסי הסופי שניתח את תוצאות מבחני ההפקה שבוצעו בקידוח "מגד 5" שליד ראש העין. על פי הודעת השותפות, שוקד השותף הכללי על הכנת דו"ח למשקיעים, שעשויה לקחת כמה ימים.

לאחר העליות בימים האחרונים, נרשמים היום מימושים כבדים במניות הגז והנפט ובכללן ברציו, גבעות, מודיעין וכן במניית ספן, שרשמה זינוקים אדירים ביומיים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully