וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות מבחן עמידות לרצועה מלאכותית לברך הקפיצה את מניית גפן ב-80%

ואדים סבידרסקי

15.9.2010 / 17:13

הרצועה הקדמית, שפותחה על ידי תבור, נועדה לקצר זמן החלמה בפציעות ספורטאים



מנייתה של החממה הטכנולוגית גפן, שבשליטת ביומדיקס (67%), זינקה היום בשיעור חד של 80%. זאת על רקע הודעת תבור, מחברות הפורטפוליו של גפן, על התקדמות במבחן התעייפות (מבחן עמידות ואיכות), שביצעה בפיתוח רצועה צולבת קדמית מלאכותית לברך. הרצועה המלאכותית נועדה לעזור לספורטאים פצועים מתחומים כמו כדורגל, טניס ואתלטיקה.



החברה ביצעה את המבחן במעבדה מאושרת בגרמניה ב-4 משתלים מלאכותיים וכל הרצועות עברו את המבחן. במסגרתו, בוצעו כ-10 מיליון מחזורים של מתיחת הרצועה ושחרורה. המבחן מדמה את עבודת הרצועה בזמן תנועה טבעית של הברך בממוצע במהלך חיי אדם. בשלבים הבאים של ניסויי ההתעייפות, צפויה החברה לכלול גם הדמיית פעילות בעצימות גבוהה האופיינית לפעילות ספורטיבית, וכן ניסויי כפיפה ופיתול.



הרצועה הצולבת אותה פיתחה החברה עשויה מחוטי סגסוגת סופר-אלסטית דקים השזורים בצורה המאפשרת רמת גמישות גבוהה ובאותו הזמן חוזק ועמידות לאורך זמן. רצועת הברך אינה מתאחה מעצמה לאחר הקריעה, כאשר הטיפול הנהוג לאחר קרע הינו השתלה של גיד או רצועה שנלקחו ממקום אחר בגוף או מבנק איברים. זמן ההחלמה מניתוח זה הינו ארוך ונמשך בין כ-6 לבין כ-12 חודשים. בחברה מעריכים כי ישנם יותר מ-500 אלף מקרים בשנה ברחבי העולם לפציעה זו, בעיקר בקרב ספורטאים, וששוק הטיפולים בבעיה מוערך בכ-1.5 מיליארד דולר בשנה.



ניר טוביס, מנכ"ל חברת תבור, אמר: "לאחר תוצאות מוצלחות בניסוי בבעלי חיים, תוצאות ניסוי ההתעייפות הינן אבן דרך משמעותית לחברה הסוללות את הדרך לתחילת ניסוי בבני אדם. אנו מאמינים כי הרצועה הצולבת המלאכותית שפיתחנו תיתן ערך מוסף גבוה הן לרופאים מנתחים, שבעזרת הרצועה שלנו יוכלו להפחית בצורה משמעותית את זמן הניתוח והן לחולים, שזמן התאוששותם מהניתוח יתקצר ותהליך ההחלמה יהיה קל יותר ויאפשר חזרה למגרש תוך זמן קצר יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully