וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט הצרפתי אישר את תוכנית הרפורמה בפנסיה

אסיפת הנבחרים בפרלמנט הצרפתי אישרה את תוכנית העלאת גיל הפרישה ושלחה אותה לסנאט, שם יקבעו את עתידה. איגודי העובדים מאיימים בהפגנות ענק

הרפורמה בתוכנית הפנסיה של צרפת עברה היום (רביעי) את הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי. מדובר במשוכה הראשונה המשמעותית שעמדה מול תוכנית הפנסיה החדשה, אשר רק לאחר דיון ארוך במיוחד באסיפת הנבחרים של הפרלמנט, אושרה ברוב של 329 תומכים ו-233 מתנגדים כשברקע נערכו הפגנות גדולות של איגודי העובדים הצרפתים.

על פי הרפורמה, אשר ספגה ביקורת רבה מצד אנשי שמאל במדינה, יעלה גיל הפרישה לפנסיה בשנתיים, לגיל 62.

כעת, לאחר שהפרלמנט אישר את פרטיה של התוכנית, תובא ההצעה בפני חברי הסנאט, אשר יאלצו לקבוע את עתידה. מנהיגי האיגודים המקצועיים המתנגדים בחריפות לפרטי הרפורמה, הודיעו לאחר ההודעה על אישורה בפרלמנט כי בזמן שהסנאט ידון בעניינה, יקיימו אנשי האיגודים הפגנות ענק.

כזכור, בחודש יוני האחרון קיימו איגודי העובדים בצרפת שביתה בת יממה, במחאה על תוכנית הממשלה, במסגרת השביתה לא מתקיימים לימודים בבתי הספר היום, ושיבושים חלים גם בבתי החולים, ברשות הדואר ובתחבורה הציבורית.

הרפורמה הייתה חלק מהותי במצעו של נשיא המדינה, ניקולא סרקוזי, שלטענתו הינה נחוצה לשיקום הכלכלה הצרפתית, להפחתת עלויות הפנסיות למדינה ולשם הורדת גובה הלוואות הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully