וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפאו העסקות למכירת רישיונות חיפושי גז ונפט

אבי בר-אלי

15.9.2010 / 19:08

משרד התשתיות הודיע כי לא יאשר העברת זכויות ברישיונות חיפושי הגז והנפט עד גיבוש מדינות חדשה



משרד התשתיות הלאומיות הודיע הערב כי הוא מקפיא את אישור הבקשות להעברת זכויות ברישיונות חיפושי נפט וגז. זאת, לפי הערכות, בעקבות גל העסקות ששטף את שוק ההון בחודש האחרון - במסגרתו דיווחו חברות בורסאיות על רכישת זכויות ברישיונות שהוענקו ליזמים בתחום בידי מועצת הנפט. עסקות אלה אשר העלו חשש לפעילות ספקולנטים, נדרשות באישור הממונה על חיפושי הנפט והגז במשרד התשתיות.



במשרד הודיעו כי הם שוקלים גיבוש מנגנון חדש לאישור העברת זכויות ברישיונות קיימים. זאת, במסגרת מדיניות אשר תקבע תנאים להעברת זכויות לפי חוק הנפט, במישרין - או בעקיפין. עוד צויין, כי לפי חוק הנפט: הזכויות ברישיונות הן אישיות, וכי עד לפרסום המדיניות החדשה לא יאושרו עסקות אלא במקרים חריגים (שמהותם לא פורטה). לפי הערכות, שוקל המשרד לחייב את בעל הרישיונות להחזיק בהם לתקופה מינימאלית מוגדרת או להגביל את שיעור הזכויות שיותר למקבל הרישיון המקורי למכור בחלוף תקופה קצובה.



יש לציין, כי בכנס התמלוגים שנערך השבוע באוניברסיטת ת"א, התריע ד"ר אלי גולדשטיין ממכללת אשקלון, כי נוצר היום שוק משני שבו נסחרים למעשה רישיונות חיפוש הנפט והגז שמעניקה המדינה בלא תשלום. זאת, על רקע הדיווחים הגוברים על עסקות לרכישת אחזקות ברישיונות חיפוש סביב מבני תמר ולוויתן לפי שווי של עשרות מיליוני שקלים.



"למעשה, נוצר מצב שבו מתווכים מוכרים רישיונות שקיבלו מהמדינה בחינם תמורת עשרות מיליוני דולרים. מבלי שביצעו בכלל פעולות ברישיונות הללו בתקופה שהחזיקו בהם", אמר גולדשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully