וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' סורוס: "מצב הכלכלה במילה אחת - בלה; הזהב הוא הבועה האולטימטיבית"

רויטרס

15.9.2010 / 18:59

סורוס: "הזהב עשוי להמשיך לעלות, אך זה לא יימשך לנצח"



"אם הייתי צריך להגדיר את מצבה של הכלכלה במילה אחת, הייתי אומר 'בלה' (blah)", כך אמר היום המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס בשיחה עם אנליסטים ועיתונאים. סורוס הזהיר גם כי מחיר הזהב עשוי ליפול בחדות, לאחר שנסק אמש לשיא.




"הכלכלה אולי תגלוש למיתון חוזר, או לא, אך היא תמשיך להאט. אין ספק בכך", אמר סורוס", שציין כי הגורם העיקרי העומד בפני הכלכלה האמריקאית וצמיחה כלכלית משמעותית יותר היא הגירעון בארה"ב, המקשה על הממשל להזרים תמריצים נוספים ומוביל למדיניות של נסיגה מהתמריצים הקיימים. "כמובן שאי אפשר להגדיל את הגירעון לנצח, אבל אני חושב שאנו נסוגים מהתמריצים מוקדם מדי. זאת המדיניות הנכונה, בזמן הלא נכון", אמר סורוס.



סורוס, תורם בולט למפלגה הדמוקרטית, הוסיף והגן על מדיניותו הכלכלית של נשיא ארה"ב ברק אובמה מפני המבקרים הטוענים כי כשל בעידוד הצמיחה לאחר המשבר. "אני לא חושב שאנשים מבינים כמה חמור היה המצב הכלכלי והפיננסי לפני שנתיים, משום שאובמה הצליח להרים את הביטחון. הדבר הפך את המיתון לכואב פחות וקצר יותר מכפי שהיה יכול להיות לולא כן. הבעיה היא שכאשר המציאות לא עומדת בציפיות, הביטחון הופך לאכזבה", אמר סורוס.



סורוס התייחס גם לעלייה האחרונה במחיר הזהב, שנסק אתמול לשיא של 1,276.50 דולר לאונקיה, והזהיר כי מחיר הזהב עשוי ליפול בקרוב ולאכזב את המשקיעים. הזהב, אמר סורוס, נוטה באופן היסטורי להגיע לשיאים ואז לרדת. "הזהב עשוי להמשיך לעלות, אך זה לא יימשך לנצח", הוסיף.



סורוס צימצם ברבעון השני את השקעותיו בזהב, מ-5.59 מיליון יחידות של תעודת הסל spdr גולד טראסט העוקבת אחרי מחיר הזהב ל-5.24 מיליון יחידות. למרות הירידה הקטנה בהשקעתה בזהב, עדיין מדובר בהשקעה הגדולה ביותר של סורוס פאנד מנג'מנט, קרן הגידור של סורוס, שערכה ירד ב-42% ל-5.1 מיליארד דולר במהלך הרבעון השני לאחר שצמצם את השקעותיו. ההשקעה בזהב מהווה 13% מאחזקותיה של הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully