וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים

ניר צליק

15.9.2010 / 22:31

לאחר הפתיחה השלילית, דאו ג'ונס הוסיף 0.4% ונאסד"ק התחזק ב-0.5% . רדוור איבדה 9.9% במחזור גדול פי 9 מהרגיל; טבע ירדה ב-0.6%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים אחרי פתיחה שלילית שנבעה מאכזבה ממדד אמפייר לפעילות העסקית באיזור ניו יורק.

דאו ג'ונס התחזק ב-0.4% ל-10,573 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.5% ל-2,301 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.4% ל-1,125 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.057% ל-2.72%.

בזירת המקרו, הייצור התעשייתי בארה"ב גדל באוגוסט ב-0.2%, מעל לתחזיות אשר צפו עלייה של 0.1% בתפוקה. ביולי נרשמה עלייה של 0.6%, לאחר שהנתון תוקן כלפי מטה. פעילות המפעלים עלתה ב-0.2% באוגוסט לאחר גידול של 0.7% ביולי. להוציא את מגזר הרכב, אשר פעילותו הואטה בחודש שעבר, עלתה תפוקת המפעלים ב-0.5% באוגוסט.

מדד אמפייר סטייט של הבנק הפדרלי של ניו יורק ירד החודש לרמה של 4.1 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז יולי 2009, וזאת לעומת רמה של 7.1 נקודות שנרשמה באוגוסט. קריאה מעל לאפס מצביעה על התרחבות בפעילות הייצור, שמהווה 6% מכלכלת האזור, הכולל את ניו יורק, צפון ניו ג'רזי ודרום קונטיקט. מדדי ההזמנות, המכירות והתעסוקה השייכים למדד הכללי השתפרו כולם, מה שמצביע על כך שהירידה במדד היתה בעיקר כתוצאה מירידה ברמת הביטחון. כלכלנים צפו כי המדד יעלה ל-8 נקודות.

בנפרד, דו"ח של משרד העבודה האמריקאי הצביע על כך שמחירי הסחורות שיובאו לארה"ב עלו בשיעור חד מהצפוי באוגוסט, בעקבות זינוק במחירי הנפט והמזון. מחירי היבוא עלו ב-0.6% באוגוסט, לאחר עלייה בשיעור מתוקן של 0.1% ביולי. העלייה באוגוסט היתה פי שניים מתחזיות אנליסטים. להוציא את מחירי הנפט, עלו מחירי היבוא ב-0.2%, עלייה ראשונה מאז מאי.

מנכ"ל BP, היוצא, ענקית הנפט שהיתה מעורבת בפרשת פיצוץ אסדת הנפט במפרץ מקסיקו, הופיע היום בפני ועדת האנרגיה והאקלים בבריטניה. "מה שקרה היה חוסר פיקוח וחוסר הקפדה בכל הנוגע לקבלנים. הקבלנים במקרה זה היו הטובים בתחומים, ולכן חשבתי שלא היינו צריכים לפקח עליהם, אך התברר שמדובר היה בטעות חמורה", אמר הייוורד, בהופעתו הפומבית הראשונה בבריטניה מאז פרץ האסון. הייוורד הודה באחריותה של BP לאסון, אך טען כי חברת טראנסאושן האמריקאית, בעלת האסדה, והילברטון שהיתה אחראית לאיטום הבאר ולמנגנון אל-כשל שנועד למנוע דליפות, נשאו גם הן באחריות.

גולדמן סאקס, הבנק הרווחי בתולדות וול סטריט, הפלה לרעה נשים

גוגל, מפעילת מנוע החיפוש המקוון הפופולרי בעולם, תוסיף מאפיינים של רשתות חברתיות למוצריה העיקריים, בניסיון להגביר את התחרות מול פייסבוק - כך אמר אתמול מנכ"ל גוגל, אריק שמידט. השינויים בגוגל יחלו בסתיו הקרוב, אמר שמידט לעיתונאים באריזונה, אך סירב להרחיב. דבריו של שמידט נאמרו לאחר שפייסבוק מסרה אתמול כי גוגל צפויה להשיק שירות רשתות חברתיות מתחרה בתוך שישה חודשים.

מנכ"ל ענקית התוכנה אורקל, לארי אליסון, צפוי להציג מחר בפני משקיעי החברה את הנשיא החדש של החברה מרק הרד, לשעבר מנכ"ל HP. אורקל תציג מחר את הדו"חות הרבעוניים של החברה ואנליסטים מעריכים כי החברה רשמה עלייה יציבה בהכנסותיה על אף האטה בהתאוששות בהוצאות חברות על טכנולוגיה.

מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, התחייב לא לחזור יותר לבקר ביפן, וזאת לאחר שעוכב בחודש יולי בשדה תעופה במדינה, לפני שעלה למטוסו הפרטי - כך דיווח המגזין היפני "SPA!". בשיקוף ביטחוני שעבר ג'ובס בשדה התעופה הבינלאומי קנסאי שליד אוסקה נמצאו כוכבי נינג'ה בין החפצים שביקש להעלות ג'ובס למטוסו הפרטי, כשביקש לחזור לביתו בארה"ב מחופשה משפחתית בקיוטו.

גולדמן סאקס, הבנק הרווחי בתולדות וול סטריט, הפלה לרעה נשים בשל מינן בכל הנוגע לשכר, הערכות ביצועים, קידומים מקצועיים ותמיכה, כך עולה מתביעה שהגישו היום שלוש עובדות בכריות לשעבר בגולדמן סאקס נגד הבנק. את התביעה הייצוגית הגישו כריסטינה צ'ן-אוסטר, סגנית נשיא לשעבר בבנק, ליסה פריסי, לשעבר דירקטורית במשרה ניהולית, ושאנה אורליך, שותפה לשעבר בגולדמן

במניות הישראליות, רדוור נסחרה על רקע המגעים למכירתה ל-יבמ או HP בהיקף של כמיליארד דולר. אמש זינקה מניית החברה בכ-40%. נס נסחרה על רקע חוזה בהיקף של 14 מיליון דולר שחתמה עם תאגיד הביוב מיתב לאספקת פתרונות IT.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully