וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפויות הגז חוששות: לנגוצקי טוען לזכויות גם במבנה לווייתן

אבי בר-אלי

16.9.2010 / 6:49



>> הגיאולוג יוסי לנגוצקי, יוזם קידוחי תמר ודלית, טוען לזכויות גם במבנה לווייתן הסמוך. זאת, מכיוון שהיה לכאורה שותף לגילוי המבנה התת ימי כאשר זה מופה בידי חברת בריטיש גז, שאותה הביא לנגוצקי לישראל בסוף שנות ה-90. בכנס התמלוגים שנערך השבוע באוניברסיטת תל אביב, אמר לנגוצקי בפתח דבריו כי הוא בעל עניין בקידוחי תמר, דלית וגם בלווייתן, אך סירב לפרט.

כפי שנחשף בינואר ב-themarker, הגיש לנגוצקי תביעה נגד שותפו לשעבר, איש העסקים בני שטיינמץ, בגין אובדן זכויותיו בקידוחי תמר ודלית. השניים היו הבעלים בשותפות מוגבלת (stx) אשר החזיקה ב-5% מזכויות הקידוחים. הוסכם כי שטיינמץ יעמיד את חלקם במימון החיפושים וההפקה, במקרה של תגלית יקבל 80% מן הרווחים וביתרה יזכה לנגוצקי. ואולם שטיינמץ פרש מקבוצת השותפות בקידוחים חודשיים לפני שהחלו - לנגוצקי לא הספיק למצוא משקיע חלופי תחתיו ואיבד את זכויותיו בהם. לפי הערכות, מתבססת התביעה על דרישת פיצויים בשווי מאות מיליוני שקלים. בוררות זו מתנהלת בפני השופט בדימוס בועז אוקון.



בעלות הזכויות במאגר לווייתן הן חברות קבוצת דלק (45%), נובל אנרג'י האמריקאית (40%) ורציו (15%), המתכננות לבצע באתר קידוח ראשון בחודש הבא בעלות כוללת של כ-150 מיליון דולר. זאת, לאחר שדיווחו כי ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של עתודות הגז הטבעי שניתן להפיק במבנה מסתכמות ב-453 מיליארד מ"ק (- (16 tcf ובהסתברות גבוהה יחסית של 50%. בנוסף, דיווחו כי הממוצע הכולל של פוטנציאל עתודות הנפט בשכבות העמוקות של קידוח לוויתן 1 הוא 4.2 מיליארד חביות - אך בהסתברות של 8%-17%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully