וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות האופניים יגיעו היום לשיא

עדי דברת מזריץ

16.9.2010 / 8:50

האזרחים החילונים עוטים על חנויות האופניים לקראת יום כיפור והרשתות מדווחות על עלייה של כ-40% במכירות. עם זאת, רבים מעדיפים לתקן זוג קיים במקום לרכוש זוג חדש

רק הסתיימה לה החזרה לבית הספר ועם ישראל עבר לבולמוס הקניות הבא - אופניים, קורקינטים ושלל אביזרים המיועדים לחובבי הרכיבה ביום הכיפורים.

התקופה שקודמת ליום כיפור מגלמת עלייה של עשרות ומאות אחוזים ברשתות האופניים. "החל משבועיים לפני יום כיפור ניכרת עליה של 30%-40% במכירות", מספר גדי מינץ, מבעלי רשת רוזן אנד מינץ, המפעילה 16 חנויות. "השיא יהיה ביום חמישי, עם צפי לעלייה של 70% במכירות לעומת יום רגיל. אנחנו נמכור אלפי זוגות אופניים בשבוע אחד".

גם ברשת טויס אר אס מספרים על עלייה של 15% עד כה במכירות מחלקת הגלגלים, לעומת יום כיפור בשנה שעברה. עם זאת, הם מאוכזבים מכך שיפסידו את מכירות השבת הגבוהות, שכן השנה יום הכיפורים חל בסוף השבוע. "מיום ראשון האחרון אנחנו רואים עלייה של 300% לעומת שבוע רגיל, והשיא יהיה בערב יום כיפור, שבו נראה גידול של 500%-600% לעומת יום רגיל", מוסר משה שוצברג, מנהל חטיבת הגלגלים ברשת טויס אר אס.

למרות העלייה במכירות, לדברי מינץ, המכירות השנה יהיו נמוכות מיום כיפור שעבר ב-5% - זאת בשל הסמיכות לחזרה לבית הספר ולחופש הגדול, שגבו מההורים כספים רבים.

300 מיליון שקל בשנה

ענף האופניים, שהוא תחום עונתי הנהנה מביקוש גובר החל מחודשי האביב, המגיע לשיאו לקראת יום כיפור, מגלגל לפי הערכות כ-300 מיליון שקל בשנה. בדן אנד ברדסטריט מעריכים כי כיום מייבאים לישראל כ-300 אלף זוגות אופניים בשנה, כאשר יותר ממחציתם אופני הרים. היקף היבוא לישראל הכפיל את עצמו בעשר השנים האחרונות - 300 אלף זוגות כיום, לעומת 160 אלף זוגות ב-2000.

לדברי עדי פרומקין, מנהל פיתוח עסקי ברשת מצמן את מרוץ, השנה ניכרת מגמה בולטת של אנשים המעדיפים לתקן זוג אופניים קיים במקום לרכוש זוג חדש. "אנחנו מבצעים את התיקונים, ושווי התיקון הוא בערך הרווח שיש לנו ממכירת אופניים חדשים. השנה יש מסה אדירה של תיקונים, עם עלייה של 30%-40% לעומת שנים קודמות".

בכל הנוגע למחירים, הם צפויים להיות נמוכים במעט משנה שעברה. "המחירים שלנו נמוכים בממוצע ב-5% מהשנה שעברה. הגשם יורד על כולם וכל אחד רוצה לקחת יותר", אומר מינץ. לדברי פרומקין, מחיר האופניים היקרים עלה בעד 10% לעומת שנה שעברה, בשל היותם מאובזרים יותר, אך חלה ירידה במחיר הדגמים הבינוניים והזולים. מחירם של האביזרים הנלווים דווקא עלה.

"השנה יש יותר מודעות לאביזרי בולטות והיראות, ולכן יש גם עלייה גדולה במחיר האביזרים", מוסר פרומקין. "יש ביקוש למשהו שאנחנו מכנים 'תכשיטים לאופניים'. מדובר באביזרים המתלבשים ויורדים מהאופניים ללא צורך בהברגה, ואנשים קונים אותם בכמויות, אף שהם עולים פי שניים מאביזרים רגילים. גם במכירות האביזרים הממותגים יש עלייה. אנשים מחפשים יותר פינוקים שלא עולים הרבה, כמו אביזרים, ופחות קונים אופניים יקרים באלפי שקלים. בסך הכול רואים עלייה של 60% במכירות האביזרים לעומת שנה שעברה".

לדברי פרומקין, בעוד שהמבוגרים מעדיפים לחסוך ולתקן את האופניים הישנים, לילדיהם הם קונים אופניים ממותגים, היקרים ב-30% מאופניים לא ממותגים. "זה בטיחותי, ולילדים חשוב על איזה מותג הם רוכבים כדי להשוות עם החבר'ה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully