וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור צריך לבקש סליחה מעצמו

עדי דברת-מזריץ

16.9.2010 / 6:49

תוכן שיווקי



>> אף שחברות רבות נקטו השנה במהלכים הראויים לחרטה וכפרה, לפני שהציבור יסלח להן הוא צריך לבקש סליחה מעצמו. בכל שנה אנו שומעים על חברות הנוהגות בצרכנים בחוסר שקיפות, זלזול ובריונות ובכל שנה הן שורדות בהצלחה את התנהגותן: קוקה קולה ימשיך להיות המותג המצליח ביותר בישראל, אנשים ימשיכו לצפות ב"מונית הכסף", להתחבר ל-hot, להתחייב לחברות הסלולר המציעות שירות גרוע ולצפות בתוכניות הבוקר הממומנות על ידי תוכן שיווקי.

ביום הכיפורים הקרוב הציבור צריך להתנצל גם על שלקח חלק בתרבות הצרכנית האדישה של מדינת ישראל. הצרכן הישראלי הוכיח שוב ושוב שבעיניו, יש לו מספיק בעיות ואין לו כוח או אנרגיה למלחמות נוספות או חרמות ונידויים צרכניים. לבד מהיותו אדיש, הצרכן הישראלי הוא גם מפונק. לכן הוא לא ינהל מאבקים עקרוניים, כשאלה פוגעים בנוחותו או מאלצים אותו לעשות משהו שהוא אינו יכול לעשות מהכורסה בסלון או מהכיסא שמול המחשב. לכן, פעמים רבות עצומות אינטרנטיות הקוראות לחרמות זוכות לחתימות רבות, אך ברגע האמת הן לא מחזיקות מים.



נצטרך לפשפש בזיכרוננו כדי להיזכר מתי בפעם האחרונה ראינו מסה של אנשים שיוצאים לרחובות ונושאים שלטים במחאה על נושאים צרכניים. הדוגמה הטובה ביותר נוגעת לחברות הסלולר, שעל-אף מורת הרוח הציבורית סביב התנהלותן והעובדה כי הן משפיעות על חיי כולם, כל הניסיונות לארגן יום ללא סלולר לא זכו להיענות.



במקרים רבים גם לרגולטור יד בעניין מכיוון שאינו משתמש בשיניו די הצורך כדי להגן על הצרכן. לדאבוננו, החברות מנצלות את הידע כי הציבור אדיש ועצל. התאגיד יודע שהכל נשכח ועל הכל עוברים לסדר היום. לכן אולי אין לו סיבה של ממש לבקש סליחה.



התאגידים מתנהגים כתאגידים - זהו טבעם והם בנויים במטרתה לעשות כמה שיותר כסף על חשבוננו. אנחנו הם אלה שלא מגנים על עצמנו ונותנים לכלב לצאת מהמלונה ולנשוך את מי שהוא רואה לנכון. ברגע שהתרבות הצרכנית תשתנה והצרכן ייטול אחריות יהיו הרבה פחות מהלכים שצריך לבקש עליהם סליחה, כי החברות פשוט לא יעזו לבצעם מלכתחילה.



בזמן שאנחנו מתנצלים בפני עצמנו, החברות צריכות להגיד לנו הרבה תודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully