וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש קש הודה בקבלת הלוואה במרמה באמצעות מיקי פרידמן בסך 2.7 מיליון שקל

מאת עמית בן-ארויה

16.9.2010 / 6:49

בלעדי איש הקש מיכאל קורנבליט הורשע במסגרת פרשה שבמרכזה עומד מיקי פרידמן, מנהל הסניף המרכזי של בנק לאומי לשעבר. פרידמן מואשם בגניבה של 33 מיליון שקל באמצעות הלוואות לאנשי קש



>> הסדר טיעון ראשון בפרשת ההלוואות הפיקטיביות בבנק לאומי: אחד מאנשי הקש בתיק, מיכאל קורנבליט, הודה שלשום בקבלה במרמה של הלוואה בסך 2.7 מיליון שקל מהסניף המרכזי של בנק לאומי. מכתב האישום המתוקן נמחקו עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע וכן הנסיבות המחמירות של עבירת המרמה. בינואר הקרוב יישמעו הטיעונים לעונש.

ביוני 2009 הוגשו ארבעה כתבי אישום נגד 15 נאשמים בפרשה. במרכז הפרשה עומד מנהל הסניף המרכזי לשעבר, מיקי פרידמן, המואשם בגניבה של 33 מיליון שקל באמצעות העמדת הלוואות עבור אנשי קש שאותם לא הכיר. פרידמן פוטר מהבנק, וההליכים האזרחיים של הבנק נגדו מושהים עד תום ההליך הפלילי.



לפי כתב האישום, בתחילת 2006 קשרו מאיר עובדיה, בעל רשת הרהיטים ניקולטי, בנו רפי עובדיה ושותפו למשרד לניכיון צ'קים, אייל קורנבליט, קשר לקבלה במרמה של כספים מהסניף המרכזי כדי שיועברו לעסק החלפנות שלהם. כדי להגשים את התוכנית, נטען, פנה מאיר עובדיה לפרידמן שהיה ידיד ותיק שלו.



השניים קבעו כי פרידמן, כמנהל הסניף המרכזי, יאשר אשראי סולו - כזה שניתן על פי הצהרת עושר פיננסי של מבקש האשראי ללא ביטחונות - "תוך שהוא עוצם את עיניו הן לגבי אמיתות הפרטים, כמו גם לגבי יכולת או כוונת החזר ההלוואה, ובחלק מהמקרים אף מודע לכזב", כך עולה מכתב האישום. הלווים לא היו מוכרים לפרידמן, נטען, לא היה להם חשבון בסניף, וחרף זאת הוא אישר לכל אחד מהם הלוואות בסך 1.5-4 מיליון שקל לאחר פגישה קצרה עמם.



לקורנבליט אין עבר פלילי והוא עוסק בתחום התאורה. לפני כמה שנים פנה אליו אחיו, אייל קורנבליט, וביקש שייטול עבורו הלוואה בסניף המרכזי. לפי כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו, מיכאל קורנבליט נטל הלוואה של 2.7 מיליון שקל והעביר את הכספים לחברה של אחיו ושל שותפו, רפי עובדיה. לאחר החזר של כמה תשלומים מסכום ההלוואה חדל קורנבליט לשלם, והבנק פתח בהליך אזרחי נגדו.



שלא לפרוטוקול רמז שופט בית משפט השלום בתל אביב מרדכי פלד בסוף הדיון שלשום כי כדאי לצדדים להתקדם אף הם לכיוון של הסדרי טיעון. כל הנאשמים בתיק זולת פרידמן ניהלו מגעים לקראת הסדר. משפטם של הנאשמים המרכזיים, פרידמן, מאיר ורפי עובדיה ואייל קורנבליט, טרם החל.



עו"ד קובי סודרי שמיייצג את קורנבליט אמר בתגובה: "אנו שמחים שפרקליטות תל אביב קיבלה את עמדתנו ביחס לחלקו המופחת והמצומצם של קורנבליט בפרשה, ואנו מקווים שגם בית המשפט יתרשם שמדובר במעידה חד פעמית של אדם שחיי הפשע זרים לו".



באחרונה, כפי שפורסם ב-themarker, בוטל כתב אישום נגד אחד הלווים, אפרים איצקוביץ, וזאת לקראת סוף משפטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully