וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק חתמה עם גיל אגמון על הסכם למכירת השליטה בדלק רכב במיליארד שקל

מאת מיכאל רוכוורגר

16.9.2010 / 6:49

חשיפת TheMarker השלמת העסקה כפופה לאישור של בנק לאומי, בנק הפועלים, חברת מאזדה וחברת פורד; קבוצת דלק צפויה לרשום רווח של 1.6-1.8 מיליארד שקל



>> קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה דיווחה אתמול לבורסה כי סיכמה על העסקה שנחשפה לפני כשבוע וחצי ב-themarker שבה היא מוכרת באמצעות החברה הבת דלק השקעות ונכסים את השליטה (כ-22%) בחברת דלק מערכות רכב, יבואניות מכוניות מדגם מאזדה ופורד לישראל.

המכירה היא לחברה שבבעלות גיל אגמון, המנכ"ל הנוכחי של דלק רכב, ועד כה בעל המניות השני בגודלו בה. המחיר שסוכם הוא 50 שקל למניה ובתמורה כוללת של כמיליארד שקל - 20% יותר ממחיר המניה בבורסה ביום חשיפת העסקה וב-7% יותר ממחירה הנוכחי.



השלמת העסקה כפופה עדיין לקבלת אישור של יצרניות מאזדה ופורד להעברת השליטה בדלק רכב לידי אגמון, וכן הסכמה של בנק לאומי והפועלים כי אגמון וקבוצת דלק אינם קבוצת לווים אחת לפי ההגדרות של נוהל בנקאי תקין. השלמת העסקה נקבעה ללא יאוחר מ-20 באוקטובר 2010, כך שעד אז אגמון יצטרך לארגן מימון לרכישת המניות, שיגיעו כנראה מלאומי או בנק הפועלים או משניהם.



עם השלמת העסקה תרד אחזקתה של דלק בדלק רכב תרד מ-55% ל-33% ואחזקתה של משפחת אגמון בדלק רכב תעלה מ-16% ל-38%. נכון להיום מכהן גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק, גם כיו"ר דלק רכב, כשאסי ברטפלד, מנכ"ל דלק, משמש כדירקטור בדלק רכב. עם העברת השליטה בחברה לאגמון צפויים שינויים בהרכב הדירקטוריון של החברה.



דלק מציינת כי אגמון התחייב באופן חד צדדי כלפי דלק השקעות, כי כל עוד הוא יהיה בעל השליטה בדלק רכב וכל עוד תחזיק דלק השקעות ביותר מ-20% מהון המניות של דלק רכב - הוא יפעל למינוי שני דירקטורים שיומלצו בידי דלק השקעות.



אם אחזקתה של דלק השקעות בדלק רכב תרד ל-15%-20% יפעל אגמון למינוי דירקטור שיומלץ בידי דלק השקעות. לפי תקנון של דלק רכב, ניתן למנות בחברה עד 10 דירקטורים (כולל הדירקטורים החיצונים).



עם השלמת העסקה תחדל קבוצת דלק מלהיות בעלת השליטה בדלק רכב, ובהתאם לכך תפסיק לאחד את דלק רכב בדו"חותיה ותציג את יתרת ההשקעה בה לפי שיטת השווי המאזני, כלומר לפי חלקה בהונה העצמי של דלק רכב.



בהתאם לכך צפויה דלק לרשום בגין העסקה רווח של 1.6-1.8 מיליארד שקל כתוצאה מכירת המניות ומהשיערוך של יתרת המניות לשווי השוק שלהן. בהתאם ליישום תקני החשבונאות הבינלאומיים, תטפל דלק בעסקה זו כמכירת מלוא ההשקעה במניות דלק רכב ורכישה מחדש של המניות הנותרות לפי שווי השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully