וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT בדרך להיהפך לבזק 2

אמיר טייג

16.9.2010 / 6:49

BenchMarker



>> 2005 היתה שנת מפתח בשוק התקשורת המקומי. סלקום ובזק החליפו ידיים ו-hot השיקה סופית את שירות הטלפון המתחרה בבזק וגיבשה עצמה כחברת כבלים מאוחדת. מאז זרמו הרבה ביטים ברשתות התקשורת הישראליות. בזק וסלקום התגלו כהשקעות פנומנאליות שהניבו למשקיעים תשואה של עשרות אחוזים מדי שנה, והפכו למניות חובה בכל תיק השקעות פרטי ומוסדי. מנגד, hot נותרה מאחור, כשמנייתה הניבה בחמש השנים האחרונות תשואה מעליבה של 25%. גם מחזורי המסחר של מניית hot נמוכים מאוד ביחס למתחרותיה בשוק התקשורת.

בניגוד למתחרותיה, hot מעולם לא ביצעה שינוי ארגוני ואסטרטגי, ולא הצליחה להפוך למכונת מזומנים ודיווידנדים. עתה, מעט יותר משנה לאחר כניסתו של פטריק דרהי כבעל מניות בחברה, יש ריח של שינוי באוויר. לפני שלושה ימים פורסם ב-themarker כי hot החלה להיערך לגיוס חוב ראשון בתולדותיה. ככל הידוע, תמורת החוב החדש, שהיקפו צפוי להיות כמיליארד שקל, אינה מיועדת למיחזור חובות ישנים, אלא לשם ביצוע מהלך אסטרטגי מהותי, שאחריו עשויה hot לממש את חזונה להפוך לבזק 2.



דרהי מבין כי אחת הבעיות המרכזיות של hot היא מבנה הבעלות בה. הוא יודע כי הפתרון של ריבוי השותפים הוא תנאי הכרחי לשינוי דרכה העסקית של החברה. סביר כי ישתמש בסכום שגויס כדי להוציא את השותפים שלו מ-hot ואף למחוק את המניה החבוטה שלה ממסחר.



מחיקת hot מהמסחר מגלמת עבורו יתרונות, אך גם חסרונות. מצד אחד דרהי משתחרר מחובות דיווח ואישור הציבור, כך שיוכל בקלות רבה יותר לבצע מהלכים פיננסיים לא קלים. מיזוג בין מירס ל-hot עשוי לגרור לא מעט מחיקות ומהלכים ארגוניים לא קלים. עדיף לו לעשות זאת רחוק מעיני הציבור. גם את החברה הצרפתית שלו מעדיף דרהי לנהל כחברה פרטית.



מנגד, הציבוריות של חברה תאפשר לדרהי נגישות קלה יותר לשוק ההון. אם hot תישאר ציבורית, יהיה לדרהי קל יותר לגייס כסף בחוב, או במניות, מגופים מוסדיים גדולים. ללא נזילות, ידרשו המוסדיים פרמיה גבוהה יותר עבור כספם. בכל מקרה, נקודה זו צפויה להבהר די בקרוב. תשקיף הנפקת האג"ח שמגובש בימים אלו יחשוף את כוונותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully