וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יפן מאותת: "נתערב שוב בשוק המט"ח במקרה הצורך"

סוכנויות הידיעות

16.9.2010 / 8:51

הין מתחזק ב-0.4% מול הדולר לרמה של 85.39 ין לדולר, לאחר שנפל אתמול ב-3%



ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, הבטיח היום לנקוט ב"צעדים נחרצים נוספים" לחיזוק הין במקרה הצורך - יום לאחר שהתערבותה הראשונה מזה שש שנים של ממשלת יפן בשוק המט"ח הפילה אתמול את המטבע היפני והובילה לביקורות נגדה מצד בכירים בארה"ב ובאירופה.



"אנחנו נחושים בדעתנו לא לאפשר עוד תנודות דרסטיות בערכו של הין. אם חברות לא יהיו מוכנות להשקיע ביפן בגלל התנודתיות של הין, התנאים בשוק העבודה יחריפו והדבר עשוי לפגוע בניסיונותינו לבלום את הדפלציה", אמר קאן.



הין מתחזק ב-0.4% מול הדולר לרמה של 85.39 ין לדולר, לאחר שנפל אתמול ב-3% מול הדולר בעקבות התערבותה של ממשלת יפן בשוק. ממשלת יפן התערבה אתמול בשוקי המט"ח והחלה למכור ין, לראשונה מאז 2004. זאת על מנת לנסות לצמצם את הנזק הכלכלי שגורמת התחזקות המטבע, אשר זינק שלשום לשיא של 15 שנה. היקף ההתערבות של הממשלה לא פורסם, אולם היומון הכלכלי היפני "ניקיי" העריך כי הממשלה מכרה לפחות 2 טריליון ין (23 מיליארד דולר) במהלך היום.



התחזקותו של המטבע פוגע ביצואניות היפניות, עליהן מבוססת הכלכלה המקומית במידה רבה, שכן הוא פוגע בתחרותיות וברווחיות מחוץ לגבולות המדינה. היום עלו מניות היצוא ביפן, בעקבות התערבות הממשלה אתמול ודבריו של קאן.



התערבותה של יפן בשוק המט"ח הובילה גם לביקורות כלפיה מצד בכירים באירופה וארה"ב, שחששו כי המהלך יוביל מדינות נוספות להחליש את מטבעותיהן כדי לעודד את מגזר היצוא ובכך יקשה על המאמצים לגרום לסין לאפשר ייקור של היואן. ראש ממשלת לוקסמבורג, ז'אן קלוד יונקר, אמר אתמול כי האסטרטגיה של ממשלת יפן היא "בלתי מקובלת". מחוקק אמריקאי בכיר אמר כי "ההחלטה של יפן להחליש את הין היא מטרידה מאוד".



לדברי אנליסטים, קאן - שנבחר השבוע מחדש לראש מפלגת השלטון היפנית - מעוניין להצטייר כהחלטי ופעיל במאבק נגד התחזקות הין. "קאן מנסה לשדר מסר שבמפלגתו שוררת סולידריות. הוא מאותת על כוונתה של יפן לנקוט בצעדים נחרצים כדי לבלום את התחזקות המטבע, באמצעות התערבות בשוק", אמר איאקו סרה, אסטרטג שווקים בבנק היפני סומיטומו, לרויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully