וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בקיבוצים: גידול של 25% במכירת קלנועיות לקשישים בערים

עמירם כהן

16.9.2010 / 8:46

נהריה מובילה עם 2.2 קלנועיות ל-100 תושבים; שיעור המחזיקים בכלי הרכב החשמלי בת"א - פחות מ-1%



הקלנועית, כלי הרכב חשמלי המתאים לקשישים, הפך בשנים האחרונות בתקשורת לסימן ההיכר של הקיבוץ, אף שהסטטיסטיקה קובעת ששיעור הקשישים בקיבוצים אינו שונה מזה שבערים הגדולות. אך לא עוד. רכישת קלנועיות הפכה בשנים האחרונות לטרנד גם בקרב קשישי הערים - בעיקר הקטנות.



הסיבה העיקרית לכך היא שהקלנועית נוחה לנהיגה, אינה יוצרת רעש וזיהום אוויר, אינה מחייבת טסט ורישיון נהיגה ומתאימה לנסיעה על מדרכות ושבילי עפר בישובים קטנים שאין בהם עומס תנועה כבד, רמזורים ונהגים עצבניים.



חברת "אפיקים רכב חשמלי" יצרנית הקלנועיות הגדולה בישראל, דיווחה בחציון הראשון של 2010 על גידול חד של 25% במכירת קלנועיות למגזר העירוני בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008. בראש הטבלה העירונית ניצבת העיר נהריה, שתושביה רכשו במחצית הראשונה של השנה 220 קלנועיות חדשות והיא מחזיקה בשיעור הגבוה ביותר של רכבים חשמליים מסוג זה במגזר העירוני - 2.2 רכבים ל-100 תושבים.



מועצות מקומיות וערים קטנות שגם בהן חל בהן גידול חד הן פרדס חנה ורחובות. בתל אביב קשה מאוד לנווט ולנהוג ברכב חשמלי מסוג זה שאסור לו לעלול על כביש ראשי ושיעור החשיפה הוא 0.6% בלבד.



מחזור המכירות של שוק הקלנועיות הסתכם ב-2009 ב-50 מיליון שקל, כשנתח השוק של אפיקים שהיא חברה פרטית בבעלות מלאה של הקיבוץ מסתכם, לדברי החברה, ב-65%. אפיקים דיווחה כי לאחרונה השיקה דגם חדש מסוג "ברייז c" המתאים לתנועה גם בכבישים מהירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully