וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה רוצה לכבוש מחדש את העולם - אך עדיין לא הבינה איך לעשות זאת

מאת גוני נוי

16.9.2010 / 9:49

הרבה הכרזות גרנדיוזיות ורעיונות שאפתניים נשמעו בכנס השנתי של נוקיה בלונדון, אבל בשורה אמיתית אין ■ מכשירי הסלולר החדשים שהוצגו משקפים את הגישה שהובילה ההנהלה הישנה - שהוחלפה ■ ובינתיים, הכתבים הטכנולוגיים ממשיכים לבקר את שאיפות הענקית הפינית



"המלחמה שלנו על הנהגת שוק הסמארטפונים נכנסת להילוך גבוה", הכריז השבוע ניקלאס סוואנדר, בכיר בנוקיה, בכנס nokia world השנתי שנחתם אתמול בלונדון. במסגרת המאבק על ההובלה בשוק הסמארטפונים, שבו נהדפה החברה לעמדת מגננה בשל הפופלריות של מכשירי האייפון, האנדרואיד והבלקברי, השיקה ענקית הסלולר ארבעה דגמים חדשים שנועדו להחזיר אותה לעמדת ההובלה.



אולם נוקיה, שמנסה להסיט את עיני הציבור מהזעזועים שחוותה שורת ההנהלה הבכירה של החברה, לא הסתפקה בהצהרות אלה בלבד. במקביל, הודיעה החברה על עריכת שיפורים משמעותיים בפלטפורמת הפיתוח למערכת ההפעלה סימביאן ובחנות היישומים ovi store. בנוסף, החברה הביעה את רצונה להרחיב את האחיזה בשוק האמריקאי. מי שנותרה בצללים היא מערכת ההפעלה מיגו, שאותה מפתחת נוקיה בשיתוף עם אינטל, ושלא זכתה לחדשות מרעישות בכנס.



החברה השיקה את הסמארטפון המדובר n8 בעל מסך המגע הגדול - התקווה הגדולה של נוקיה בתחום מסכי המגע. במקביל, השיקה את e7, מכשיר בעל מסך מגע ומקלדת מלאה שמיועד לאנשי עסקים. כמו כן, השיקה את c7, סמארטפון המתאפיין בממשקים לרשתות חברתיות ואת c6, הדגם הפשוט בין המוצרים החדשים. ארבעת הטלפונים - כולם בעלי מסכי מגע - מבוססים על מערכת ההפעלה סימביאן.







"לא יכולים לעשות הכל במכה"



הכרזותיה של נוקיה לוו בביקורת נוקבת מצד כתבי טכנולוגיה ברחבי העולם, שהגדירו את מאמצי ההתרחבות כחסרי אחיזה במציאות. ואכן, נראה כי הצהרתה של יצרנית הסלולר הגדולה בעולם בכל הנוגע לשוק האמריקאי אינה מגובה במעשים. החברה, שכיום מחזיקה בנתח מזערי של 3% משוק הסמארטפונים בארה"ב, הודתה כי ברצונה לשפר את מצבה, אך לא הציגה פתרון מעשי.



"אנחנו מחפשים דרכים להגביר את המכירות במדינה", אמר קולין גיילס, האחראי על מכירות גלובליות בנוקיה, שנאלץ לאשר כי אף ספקית סלולר אמריקאית לא תשווק את ארבעת המכשירים החדשים של החברה הפינית, והם יימכרו ישירות ללקוח. גיילס הוסיף כי החברה לא תציג גרסאות חדשות של מכשירים מבוססי הרשת הסלולרית cdma, שבה משתמשים כמחצית ממנויי הסלולר בארה"ב, בהם כל מנויי רשת ורייזון - מה שמקטין משמעותית את קהל המשתמשים העתידי.



בתגובה לטענות אמר גיילס כי "אנחנו לא יכולים לעשות הכל במכה אחת ועלינו להתרכז במה שאנחנו מכירים". מענה קלוש הגיע בדמות הצהרתו כי נוקיה עוסקת עתה בפיתוח סמארטפונים ייעודיים לשוק האמריקאי, בעלי טכנולוגיית g4 ויגיעו לספקיות הסלולר במדינה.



גיזרה נוספת שבה מרכזת נוקיה מאמצים היא קידום הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה סימביאן 3. בעוד שמפתחים מרחבי העולם נוהרים למערכות ההפעלה אנדרואיד ו-ios של אפל, וגורפים רווחים מחנויות היישומים של החברות, ovi store, חנות היישומים של נוקיה שהושקה במאי 2009, נותרה סגורה עד כה. במטרה למשוך מפתחים חיצוניים ולהגדיל את היצע היישומים, חשפה נוקיה ערכה חדשה ובה כלים שמפחיתים את הצורך בכתיבת קוד בעד 50%. הפלטפורמה כולה, לדברי נוקיה, תיהפך פתוחה יותר, ואפליקציות שייכתבו עבור סימביאן 3 יותאמו בעתיד גם לגרסאות משודרגות ולמערכת ההפעלה מיגו.




מרי מקדוול; צילום: בלומברג



תשווק מכשירים זולים במדינות מתפתחות



שבוע סוער עבר על יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, שבשבוע שעבר הודיעה על מינויו של סטיבן אילופ, בכיר במיקרוסופט, למנכ"ל ונשיא החברה במקומו של אולי-פקה קאלאסוואו, שכיהן בתפקיד מאז 2006. בעקבות החילופים הודיע גם אנסי ואניוקי, סמנכ"ל הטלפונים החכמים, על התפטרותו ויו"ר החברה, יורמה אולילה, אישר כי יפרוש מתפקידו ב-2012. הנתח המצטמק של החברה בשוק הסמאטרפונים, כמו גם ירידת ערך המנייה, הם שהובילו לחילופים.



פרויקט מרכזי בו תולה נוקיה תקוות להגדלת הרווחים הוא תוכניותיה לשווקים המתעוררים. מיקודה של החברה במכשירים למדינות מתפתחות הוזכר בעבר כאחת הסיבות לכך שמצאה עצמה מחוץ לתמונה בתחום הסמארטפונים ועתה מחפשים אנשיה אפיקים נוספים.



האסטרטגיה החדשה שעליה הוכרז בכנס תחבר מיליארד איש לרשת האינטרנט באמצעות שיווק מכשירי סלולר פשוטים במחירים סבירים. קהל היעד הוא מדינות מתפתחות שבהן כ-80% מהאוכלוסייה נמצאים באזור שבו קיים כיסוי סלולרי.



"יותר אנשים יצטרפו עתה לעידן המידע באמצעות טלפונים סלולריים מאשר באמצעות מחשבים", אמרה מרי מקדוול, סגנית נשיא לטלפונים ניידים בנוקיה על במת האירוע. מקדוול הוסיפה כי היכרותה של הענקית עם לקוחות מקומיים, יכולות ההפצה שלה והמחירים הנמוכים יאפשרו למכשיריה להשלים את המהפכה. בין היישומים שמציעה נוקיה לשווקים המתפתחים ניתן למצוא תיבת דואר אלקטרוני סלולרית, שירות מוסיקה מקוון וחנות יישומים התואמים את מכשירי הלקוחות.



לפי נתוני נוקיה, 60% מהמצטרפים החדשים לשירות המייל הסלולרי של החברה מגיעים ממזרח אסיה, בעוד ששירות המוסיקה הפך פופולרי במיוחד בברזיל, מקסיקו והודו. עם זאת, נראה כי הפרויקט נותר בינתיים מצומצם יחסית, כאשר בהודו, אינדונזיה וסין יחדיו הוא כולל כיום רק 4.7 מיליון משתמשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully