וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות החולים נלחמות על הבדואים

רוני לינדר גנץ

16.9.2010 / 10:45

המאבק בין קופות החולים לאומית וכללית עולה מדרגה: לאומית פנתה למשטרה ולמשרד הבריאות לאחר שכללית הציעה בניגוד לחוק הטבות כספיות של עשרות אלפי שקלים למשפחה רבת ילדים מרהט

המלחמה המלוכלכת בין קופות החולים על גיוס מבוטחים מסרבת לגווע: ל-TheMarker נודע כי באחרונה הגישה קופת חולים לאומית תלונה למשטרה ולמשרד הבריאות נגד שירותי בריאות כללית, בטענה כי זו "פועלת בשיטות בלתי חוקיות להעברת מבוטחים, ובמיוחד במגזר הבדווי, לרבות על ידי הבטחה ומתן של טובות הנאה אסורות".

לתלונה צורף מסמך שנמסר למבוטח בכללית עם חתימה של נציגת הכללית ברהט ובו נכתב: "הוסכם שהמבוטח (השם שמור במערכת; רל"ג) עובר לקופת חולים כללית יחד עם שתי נשותיו וכל ילדיו, בסך הכל כ-18 איש. ברגע שהנ"ל עושה העברה לכללית עם משפחתו, יקבל ביטוח רפואי לאשתו: שישה חודשים הוא ישלם ושישה חודשים כללית וחוזר חלילה". ככל הנראה, אשתו של המבוטח היא פלסטינית שאינה תושבת ישראל ולכן אינה זכאית לביטוח בריאות. הצעה זו היא שוות ערך להטבה כספית ואינה חוקית: תקנות ביטוח בריאות ממלכתי אוסרות על קופות החולים לגייס מבוטחים חדשים באמצעות הבטחה או מתן תשלום, או כל טובת הנאה אחרת. למרות זאת, התופעה של גיוס מבוטחים באמצעות טובות הנאה מתרחשת בלא מעט מקרים.

ההטבה הכספית שהוצעה למשפחה במקרה זה היא בשווי של מאות שקלים בשנה, בעוד שההכנסה של הקופה מכל מבוטח חדש היא כ-3,000 שקל בשנה, ובמקרה של משפחה כה גדולה - עשרות אלפי שקלים.

"טעות של עובדת חדשה"

בעקבות פניית TheMarker לכללית ערכה הקופה תחקיר, ממנו עלה לטענתה כי ההתחייבות ניתנה לראש המשפחה בשל טעות של הנציגה, אז עובדת חדשה, שכיום כבר אינה מועסקת בקופה. לדברי הכללית, המבוטח טען כי קיבל הטבה זו במשך שנים מלאומית, וככל הנראה ניסה לשפר את תנאיו בלאומית על ידי קבלת הצעה טובה יותר מהכללית. עוד נמסר מכללית, כי בעקבות המקרה ריעננה את הנהלים בפני עובדיה והובהר להם כי עליהם לפעול על פי חוק בלבד.

"בשנים האחרונות אין לנו תלונות ממשרד הבריאות, ואין לנו תלונות מלקוחות שהעבירו אותם ברמייה", הוסיף נציג מהכללית.

בלאומית זועמים על דברי הכללית: "כללית הציעה בניגוד לחוק הטבה ללקוח תמורת העברת משפחתו המורחבת אליה - הדברים מופיעים במסמך כתוב. ניסיונה לגלגל את האשמה ללאומית הוא פאתטי במקרה הטוב, ועל סף הוצאת דיבה במקרה הרע".

משרד הבריאות, האחראי לפיקוח על הקופות, מסר בתגובה כי "העניין נמצא בבדיקה, אך במקביל אנו מצפים לאחריות של מנכ"לי הקופות לעמידה בהוראות החוק בעניין מעבר מבוטחים. ראוי לצפות כי במקום שהקופות ישקיעו סכומי עתק במעקבים אחר המתחרות, הן ישקיעו את אותם סכומים במיגור התופעה בביתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully