וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה עוקף את הסנאט: ימנה את אליזבת וורן לראשות הלשכה החדשה להגנה על הצרכנים הפיננסיים

רויטרס

16.9.2010 / 10:49

וורן, פרופסורית למשפטים בהרווארד, תמונה לתפקיד יועצת מיוחדת לאובמה ולשר האוצר טימותי גייתנר



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יודיע היום על מינויה של פרופ' אליזבת וורן למשרת יועצת מיוחדת לנשיא ולשר האוצר טימותי גייתנר, שתסייע בהקמת הלשכה החדשה להגנת הצרכנים הפיננסיים - כך אמרו היום בכירים דמוקרטיים. מטרת המינוי נועדה לעקוף את תהליך האישור הארוך של הסנאט ואת התנגדותם הצפויה של הסנאטורים הרפובליקאים, אך עדיין להעמיד את וורן בראשות הלשכה החדשה.



וורן, פרופסורית למשפטים באוניברסיטת הרווארד ולשעבר המפקחת מטעם הקונגרס על תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי (tarp), תשמש כיועצת מיוחדת לאובמה ולגייתנר, שתופקד על הקמת הלשכה החדשה להגנת הצרכנים הפיננסיים. היא תדווח ישירות לנשיא ולגייתנר, לדברי הגורמים. ללשכה החדשה יהיו סמכויות נרחבות בנוגע לניסוח ואכיפה של רגולציות בשוקי המשכנאות, כרטיסי האשראי ומוצרים פיננסיים אחרים.



וורן, ששנואה על בכירי הבנקים בוול סטריט לאחר שביקרה בחריפות את התנהלותם וקראה להידוק הרגולציה על המגזר, היא שיזמה את הקמת הלשכה החדשה, אחד החלקים המרכזיים ברפורמה ברגולציה על המגזר הפיננסי שאושרה על ידי הקונגרס בחודש שעבר. מספר סנאטורים, בהם יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט ואחד ממנסחי הרפורמה, כריסטופר דוד, הביעו התנגדות לניסיונותיו של אובמה לעקוף את הליך האישור של הסנאט. דוד עצמו הבטיח לתמוך במינויה, אך ציין כי יתקשה לזכות באישור הסנאט.



"הליך האישור הוא כלי חשוב שנועד להבטיח שאדם מוכשר ועל-מפלגתי יעמוד בראש הסוכנות הזאת וידווח לקונגרס ולמשלמי המסים, במטרה לשמור על בטיחותה ואיתנותה של המערכת הבנקאית", אמר הסנאטור הרפובליקאי בוב קורקר.



וורן, בת 61, זוכה להערכה רבה בקרב קבוצות צרכנים ואיגודי עובדים. עם זאת, בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים כבר רמזו כי בכוונתם להתנגד למינויה. מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, בחר בוורן לעמוד בראש ועדת הסנאט שפיקחה על תוכנית החילוץ לוול סטריט ב-2008. וורן נחשבת לסמכות בנושאי חוקי פשיטת רגל וחוזים. בטרם הצטרפה להרווארד ב-1995, לימדה בבתי ספר למשפטים בניו ג'רזי, מישיגן, טקסס ופנסילבניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully