וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה בקשת שמחון לזכות ערעור על צו הביניים נגד מינויו ליו"ר קק"ל

עמירם כהן

16.9.2010 / 10:56

בסביבתו של שמחון העריכו כי השר יישאר בתפקידו תקופה ארוכה עד להשלמת הרפורמה בחקלאות



כורסת יו"ר קק"ל התרחקה אתמול מרחק נוסף משר החקלאות שלום שמחון. בית המשפט העליון דחה אתמול (רביעי) 3 בקשות לקבלת זכות ערעור על החלטת המחוזי לאסור עליו להיכנס לתפקיד היו"ר. זאת עד לסיום הדיון המשפטי בבקשת היו"ר המכהן, ראש עיריית גבעתיים לשעבר אפי שטנצלר, לפסול את החלטת מפלגת העבודה למנות את שמחון למועמדה לתפקיד.



הרכב של 3 שופטים בראשות המשנה לנשיאת העליון, אליעזר ריבלין, קבע כי 3 הבקשות שהוגשו לזכות ערעור לא הצביעו על פגם ממשי בהחלטת המחוזי, המצדיק הענות לבקשה וכי לנוכח ההתחייבות שהציג לבית המשפט היו"ר המכהן, לפיה יתפטר מתפקידו אם הגורמים המוסמכים יחליטו למנות לתפקיד אדם אחר, אין חשש להיווצרותו של "מעשה עשוי", או של מצב בלתי הפיך בעקבות דחיית הבקשה.



לפני יותר מחודשיים נבחר שמחון למועמדה לתפקיד של הסיעה הגדולה בהסתדרות הציונית, העבודה-רפורמים-מרצ, אף שבהצבעה בסיעה לא השתתפו נציגי מפלגת העבודה, בשל צו בית משפט שאסר עליהם זאת. שמחון, מועמדו של יו"ר העבודה אהוד ברק, זכה במועמדות הסיעה ברוב של 49 מול 19 מתנגדים, שהציעו לבחור למועמד הסיעה בנציג הרפורמים מנחם ליבוביץ'. בעקבות החלטת הסיעה אושרה בחירתו בישיבת הקונגרס הציוני.



בתגובה להחלטת הסיעה, ביקש וקיבל היו"ר המכהן אפי שטנצלר, צו מניעה זמני האוסר על שמחון להיכנס לתפקיד עד לבירור משפטי של הטענות לאי חוקיות ופגמים מהותיים שנפלו בהחלטת המפלגה והסיעה לבחור בשמחון. הדיון בנושא מתנהל בפני השופט אברהם יעקב בבית המשפט המחוזי מרכז.



מסביבתו של שמחון נמסר לאחר החלטת העליון כי בעקבות ההתחייבות שהפקיד שנצלר, השתנה המצב המשפטי והוא נוח בהרבה מהמצב הקודם. זאת, מפני שצו הביניים לא כלל התחייבות מצד שטנצלר להתפטר, ואילו בפני העליון מונחת התחייבות שמסר שטנצלר להתפטר מתפקידו אם הגופים המוסמכים לכך יחליטו לבחור ביו"ר.



גורמים אחרים בסביבתו של שמחון העריכו כי לאור החלטת העליון, צפוי שמחון להמשיך בתפקידו כשר החקלאות עוד זמן רב, עד לסיום הליכי יישום הרפורמות השונות שנמצאות בהליכי תכנון וביצוע במבנה החקלאות בישראל.



ממשרדו של שמחון סירבו להתייחס להחלטת בית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully