וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המוסכים ממשיך במלחמה: מתכנן עתירה לבג"ץ ואתר עם רשימת חלקי חילוף

דניאל שמיל

16.9.2010 / 12:21

הוקם מנגנון לפניות ציבור, והיבוא של חלק חילוף יושהה אם שלוש תלונות אודותיו יימצאו מוצדקות



המאבק על תקינה לחלפים נמשך. אחרי שמשרד התחבורה ביטל את נוהל 07/07 המחמיר, בעקבות טענות יבואני החלפים, והמיר אותה בנוהל המקל על יבוא חלפים. באיגוד המוסכים ובפורום ארגוני הרכב טענו כי אז כי מדובר במחטף וההחלטה נתקבלה משיקולים בלתי ענייניים.



כעת הפורום מחאיף את מאבקו נגד השינוי בתקנים. רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, הכריז לאחרונה בכנס מקצועי כי עתירה לבג"צ מתוכננת בקרוב. בנוסף, אתר רשמי של פורום ארגוני הרכב ירכז רשימה של חלפים שנפסלו על ידי מנהל טכני או שמאי. מנהלי המוסכים והצרכנים יוכלו להיכנס לאתר ולמצוא אם החלפים מתאימים באמצעות מנוע חיפוש בו יזינו את דגם הרכב.



לפי הנוהל הישן, נדרשו יבואני החלפים להעביר את כל חלקי החילוף התחליפיים של מעטפת הרכב (דלתות, פגושים, מכסה מנוע וכו') לבדיקה מול החלק המקביל מתוצרת יצרן הרכב. בנוסף, היתה שם דרישה לסימון היצרן וארץ היצור של חלק החילוף עצמו, דבר שהיקשה על היבואנים.



לאחר עתירה לבג"ץ של יבואני החלקים התחליפיים, הוחלט להקפיא את הנוהל ולהציג נוהל חדש, ומרוכך יותר. כעת נדרש היבואן להוכיח שהיצרן שהוא מייצג משווק את מרכולתו באירופה או בארה"ב (לא הוגדר באילו מדינות באירופה), וכי יש לו תקנים פנימיים ומערכת בקרת איכות (העומדת בתקן של iso).



בנוסף, הוקם מנגנון לפניות ציבור, והיבוא של חלק חילוף יושהה אם שלוש תלונות אודותיו יימצאו מוצדקות. משרד התחבורה יפתח גם מוקד טלפוני לתלונות של בעלי מוסכים ושמאים על חלקים שאינם מתאימים. אלו ייבדקו במידת הצורך גם במעבדה.



במשרד התחבורה לא הגדירו אילו מחלקי המרכב הם בטיחותיים (פגוש, למשל), ואילו אסתטיים בלבד -כנף קדמית, למשל). אולםאבנר פלור, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, מדגיש כי "אחרי כל הבדיקות, יש אחריות למוסכניק ולשמאי - אם יש חלק לא מתאים, שלא יתקינו אותו וידווחו לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully