וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes עתרה לבג"ץ נגד הכנסת ומשרד התקשורת: ביטול דמי המעבר לערוצים 9 ו-24 בלתי חוקי

אופיר בר-זהר

16.9.2010 / 12:45

yes: על המדינה לפצות אותנו, או לקבוע שתיקון החוק בטל בשל היותו בלתי חוקתי



חברת הלוויין yes עתרה הבוקר לבג"ץ נגד כנסת ישראל, משרד התקשורת וכן ערוצים 9 ו-24 בעניין החלטת ועדת הכלכלה לשנות את החוק ולפטור את הערוצים הייעודיים (9 ו-24) מתשלום דמי מעבר לחברות yes ו-hot בגין השימוש בפלטפורמה שלהן.



ערוצים ייעודיים הם ערוצי כבלים ולוויין המורשים לשדר פרסומות ולפיכך נדרשים לשלם סכום של 4.5 מיליון שקל בשנה ל-yes ו-hot עבור המעבר על גבי התשתית שלהן (2.1 מיליון שקל ל-yes ו2.4 מיליון שקל ל-hot – לפי החלטת משרד התקשורת).



באי כוחה של yes, עורכי הדין ליאור פורת ואילן יונס ממשרד י. גרוניצקי, מבקשים מבג"ץ לקבוע כי החקיקה המדוברת אינה עולה בקנה אחד עם חוקי היסוד ועל כן אין להחיל על החברה את הוראות תיקון החוק.



לחילופין מבקשים באי כוחה של yes כי בג"ץ יקבע כי על המדינה לפצות את yes בגין הפגיעה בקנייה, או שלחילופין יקבע בג"ץ כי תיקון החוק בטל בשל היותו בלתי חוקתי עקב כך שהוא פוגע בקניינה של yes שלא כדין.



כזכור, ביולי האחרון החליטה ועדת כלכלה לפטור את הערוצים הייעודיים מתשלום דמי מעבר, תוך התגייסות של הח"כים דוברי הרוסית לטובת ערוץ 9. מאחר ולערוץ הייעודי השני הקיים כיום – ערוץ המוסיקה 24 – הסכמים עם yes ו-hot בנוגע לדמי המעבר, הרי שהתיקון שהתקבל בוועדת הכלכלה רלבנטי רק לערוץ 9 וכן לערוצים ייעודיים שאולי יוקמו בעתיד כמו הערוץ בערבית או ערוץ חדשות.



yes טוענת כי התיקון לחוק נחקק ב"נסיבות חריגות ופסולות", ומוסיפה כי משמעותו היא "לשלול מהעותרת כליל את הפיצוי המגיע לה לפי דין בשל החובה הרגולטורית המוטלת עליה להתיר לאחר להשתמש בתשתיותיה ובמשאביה, באופן הפוגע פגיעה קשה, בלתי מידתית, ושלא לצורך, בקניינה של העותרת".



yes מפרטת את התנהלות העניינים שבמסגרתה לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה על גובה הסכום שישלם ערוץ 9, וכי בטרם הסתיים שימוע שערך משרד התקשורת בנושא, כבר התקבל התיקון לחוק שמבטל את דמי המעבר. לפי באי כוחה של yes, "קניינה של העותרת מופקע על-ידי המדינה, תוך שהתיקון לחוק מתיימר לשלול מהעותרת את זכאותה האלמנטרית לקבלת פיצוי כלשהו".



yes מוסיפה ציטוטים מנציגי משרדי התקשורת, המשפטים והיועצת המשפטית של ועדת כלכלה, כאשר בציטוטים מובאות טענות על כך שאין לכנסת להתערב בסכסוך עסקי בין שני גופים, כי מדובר בחקיקה אינדיבידואלית לטובת ערוץ ספציפי וכי אין שום ערובה כי ויתור על התשלום יביא לתועלת ציבורית כלשהי מעבר לחיסכון בכסף לבעלי הערוץ.



לפי yes, "המדובר, איפוא, בחקיקה אינדיבידואלית, אשר יועדה להתערב בסכסוך מסחרי בין שני גופים, המוטל לפתחו של הרגולטור, ואשר משמעותה הינה "פתרון" הסכסוך ו"ניטרול" ההליך הרגולטורי באמצעות מתן "מסלול ירוק", פטור מתשלום, לערוץ ברוסית שיאפשר לו שימוש "חופשי" בתשתיות ובקניין העותרת, ללא כל פיצוי לעותרת בגין הפקעת קניינה. זוהי רקעה של עתירה זו וזוהי מהותה".
yes מוסיפה כי "העותרת סבורה כי במקרה דנן, הורתו של התיקון לחוק אשר יצא תחת ידי הכנסת בחטא ואחריתו בחטא, פוגעניותו רבה ביותר ומידתיותו מצויה ממנו והלאה. בנסיבות חריגות אלה, של פגיעה כה קשה וכה בלתי-מידתית בעליל בזכויותיה הבסיסיות של העותרת, לא נותרה בידי העותרת הברירה אלא לבוא בשערי בית משפט נכבד זה ולבקש ממנו הגנה מפני תוקפו ו/או תחולתו ו/או החלתו של התיקון לחוק, כל עוד לא תפוצה בשל הפגיעה הקשה בקניינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully