וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה קולה - המותג המוביל בעולם; שווי המותגים גוגל ואפל זינק ב-36%

סוכנויות הידיעות

16.9.2010 / 13:03

כך על פי דירוג המותגים השנתי של אינטרברנד; BP הוצאה מהדירוג בעקבות אסון הדליפה במפרץ מקסיקו



bp אולי הצליחה לעצור את דליפת הנפט במפרץ מקסיקו, אך יעברו כנראה כמה שנים עד שניתן יהיה לתקן את הנזק שנגרם למותג - ענקית הנפט מצאה את עצמה השנה מחוץ לדירוג השנתי של 100 המותגים המובילים בעולם של חברת הייעוץ אינטרברנד, אשר נערך זו השנה ה-11.



קוקה קולה, יבמ ומיקרוסופט שמרו על מעמדם בשלושת המותגים המובילים בדירוג. המותג קוקה קולה, שהוצב בראש הדירוג זו השנה ה-11, הוערך בשווי של 70.45 מיליארד דולר השנה. יבמ נהנתה משווי של 64.73 מיליארד דולר למותג, והמותג מיקרוסופט מוערך ב-60.89 מיליארד דולר, על פי אינטרברנד.



מבין 100 המותגים בדירוג, חברות הטכנולוגיה גוגל ואפל נהנו מהעלייה החדה ביותר בשוויין - עלייה של 36%. גוגל התקדמה מהמקום השביעי בשנה שעברה למקום הרביעי השנה, בעקבות הצלחת האנדרואיד בשוק הסלולר, בעוד שאפל דורגה במקום ה-17, לעומת המקום ה-20 בשנה שעברה, וזאת על רקע השקת האייפד והאייפון 4 מוקדם יותר השנה.



חברות הטכנולוגיה היוו מחצית מעשרת המותגים המובילים ברשימה של אינטרברנד. מלבד יבמ, מיקרוסופט וגוגל, דורגה אינטל במקום השביעי, כאחריה נוקיה, שהידרדרה מהמקום החמישי בשנה שעברה. את העשיריה הראשונה סוגרת hp.



bp, שדורגה בשנה שעברה במקום ה-83, לא היתה היחידה שסבלה מפגיעה חמורה בתדמיתה בשנה החולפת. טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, שנאלצה לקרוא להחזרתן של למעלה מ-8 מיליון מכוניות לתיקון בטיחותי (ריקול), בעקבות תקלה בדוושת הגז, איבדה 16% משווי המותג, וירדה למקום ה-11 ברשימה, לעומת המקום השמיני בשנה שעברה.



יצרניות מכוניות היוקרה מרצדס בנץ וב.מ.וו דורגו במקומות ה-12 וה-15 בהתאמה. הירידה החדה ביותר ברשימה היתה של ענקית האופנועים הארלי דיווידסון, אשר ירדה מהמקום ה-73 למקום ה-98, עם ירידה של 24% בשווי המותג.



כמה מחברות המגזר הפיננסי בוול סטריט, שבשנה שעברה הידרדרו בדירוג, רשמו התאוששות השנה. ג'יי פי מורגן עלה מהמקום ה-37 למקום ה-29, עם עלייה של 29% בשווי המותג, מורגן סטנלי עלה מהמקום ה-57 למקום ה-52, עם עלייה של 8% בשווי המותג. גולדמן סאקס, ששילם השנה קנס של 500 מיליון דולר ליישוב אישומים בגין הונאת המשקיעים, רשם גם הוא עלייה של מקום אחד, למקום ה-37, עם עלייה של 1% בשווי המותג, ל-9.4 מיליארד דולר. סיטי, לעומת זאת, ירד למקום ה-40, עם ירידה של 13% בערך המותג.



אינטרברנד מדרגת את החברות לפי היקף ההכנסות שלהן הנובעות מהמותג. היא משתמשת בנוסחה המשלבת את החוזק העתידי של המותג ואת תפקידו ביצירת ביקוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully