וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי פי מורגן: פורטוגל משתרכת מאחורי ספרד ואירלנד במאמציה לקצץ הגירעון

סוכנויות הידיעות

16.9.2010 / 13:33

"הגידול בהוצאות הממשלה בפורטוגל מהיר מכדי לעמוד ביעדי התקציב", אמר כלכלן ג'יי פי מורגן, דיוויד מקי



פורטוגל משתרכת מאחורי ספרד ואירלנד במאמציה לקצץ את הגירעון התקציבי, והאשראי בכלכלתה הוא ההדוק ביותר מאז שיאו של המשבר הכלכלי ב-2008, כך העריך ג'יי פי מורגן צ'ייס.



"נראה שספרד ואירלנד דבקות ביעדים התקציביים שלהן לשנה הנוכחית. בפורטוגל, המצב נראה מדאיג הרבה יותר, ללא התקדמות בנושא התקציב, שכן הגידול בהוצאות הממשלה מהיר מדי מכדי לעמוד ביעדי התקציב", אמר דיוויד מקי, כלכלן ראשי לאירופה בג'יי פי מורגן, לבלומברג.



פורטוגל, ספרד ואירלנד מנסות לשכנע את המשקיעים שהן יכולות להימנע מגורל דומה לזה של יוון, אשר נאלצה מוקדם יותר השנה לבקש חבילת חילוץ מהאיחוד האירופי, לאחר שהגירעון התקציבי שלה יצא משליטה.



מייקל מייסטר, חבר בכיר במפלגתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אמר השבוע כי פורטוגל חייבת להגביר את מאמצי הפיקוח על כלכלתה. "אנחנו צריכים לאותת לשווקים: אל תדאגו, אנחנו מטפלים בבעיות המבניות, ותרומה גדולה יותר מצדה של פורטוגל היא דבר רצוי", אמר מייסטר.



המרווח בין התשואה על האג"ח הממשלתיות של פורטוגל לעשר שנים לבין התשואה על מקבילותיהן הגרמניות זינקה לשיא של 3.72% ב-8 בספטמבר, והיום עמדה על 3.48%.



הוצאותיה של ממשלת פורטוגל, בניכוי תשלומי ריבית, גדלו ב-5.7% בשבעת החודשים הראשונים של השנה, בעוד שהכנסותיה של הממשלה גדלו ב-3.6% - כך נמסר ממשרד האוצר של פורטוגל בחודש שעבר.



פורטוגל רשמה גירעון של 9.3% מהתמ"ג ב-2009, הרביעי בגובהו מבין 16 מדינות גוש היורו. ממשלת פורטוגל מתכננת לצמצם את הגירעון ל-7.3% מהתמ"ג השנה, ובכוונתה לעמוד ביעד האיחוד האירופי לגירעון של 3% מהתמ"ג עד 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully